fentanyl náplasti
eliška
Dobry den,
prosím poradte mi. Moje kamarádka - 18 let, začala experimentovat. Nejprve to byla tráva a alkohol, ted začala mluvit o fentanylu a nejspis si na internetu chce sehnat náplasti. Snažila jsem se ji to vymluvit, ale ona se nenechá, chtela bych se aspon zeptat, jestli ji muzu nejak poradit, aby to brala bezpečne a nepredavkovala se. Nevím ani, jestli to bude mít ty ucinky které od toho ocekava, co se muze stát? Jaké ucinky to muze mít? Muze se predávkovat? Jak jí muzu poradit, aby to brala co nejbezpecneji? Rikala, že by to chtela i zvykat, ale vubec nevím, co to znamená, asi nebude žvykat celou tu náplast? Musí si to nejak nastrihat ne? Prosím poradte mi, bojím se o ni..
Dekuji moc za odpoved

Odpověděl: Nikol Spůrová
Dobrý den, Eliško,
děkujeme za Váš dotaz. Jestli správně rozumím, trápí vás, že kamarádka experimentuje s drogami. Je pochopitelné, že máte o kamarádku obavy vzhledem k informacím, které od ní máte. Ráda byste jí pomohla, ale vlastně moc nevíte, jak. Je opravdu těžké, někoho přesvědčit a někdy i „nevyžádáné rady" ve vašem dobrém úmyslu nejsou spásné. Určitě můžete kamarádce informace nabídnout.
Fentanyl je syntetický opioid, který je určen pro léčbu bolesti a má velmi vysoký závislostní potenciál. Při vysokých dávkách může dojít až k útlumu dechového centra a smrti. Fentanyl by měl být aplikován pouze za indikace lékaře. Odhadnout bezpečnou dávku je velmi složité. Vzhledem k jeho nebezpečnosti a nevyzpytatelnosti by bylo lepší se do experimentů s fentanylem vůbec nepouštět.
Pokud se chcete dozvědět více informací, kolegové zpracovali pěkný článek. Najdete na tomto odkaze: http://new.edekontaminace.cz/fentanylove-naplasti-a-jejich-injekcni-zneuzivani/
Pomáhat druhým je bezesporu ušlechtilá záležitost, ale pokud by to mělo znamenat, že se budete trápit Vy, nemá takové pomáhání moc smysl. Tedy pokud chcete kamarádce pomáhat, doporučuji si držet hranice, chránit se, nezapomínat na sebe, své přátelé a koníčky. Právě to, jak plný, spokojený a šťastný život budete mít, může být pro kamarádku motivací ke změně.
Co byste mohla dělat, je být s kamarádkou v kontaktu. Nebojte se s ní narovinu mluvit o tom, čeho si všímáte a co slyšíte. Př. nevypadáš dobře, zdáš se mi unavená, vypadáš dnes jinak, skoro jsem tě nepoznala apod. Pomůžete jí tím uvědomit si, že má problém. Nebojte se mluvit o tom, že Vám na ní záleží, ale že jí nechcete v braní drog podporovat. Tudíž ji nebudete nijak pomáhat se sháněním drog, nebudete nabízet finance a také, že se s ní nechcete vídat, když je pod vlivem drog atd. Zvažte, co jí nabídnout a co už ne, kolik času a energie chcete v tuto chvíli investovat.
Kdybyste si chtěla tyto informace ujasnit a více promyslet, jak s kamarádkou hovořit, můžete se obrátit na poradnu pro blízké osoby lidí užívajících drogy. Bylo by Vám to k něčemu? Klidně napište, odkud jste, a pošlu Vám kontakt na zařízení v dosahu, kam se můžete obrátit.
Stačí Vám to takto?
S pozdravem,
Nikol Spůrová