Nitrožilně
Gg
Nemůžu trefit žílu, je viditelná i na pohmat, ale sama to zvládnu málo kdy. Kolikrát z toho mám stavy na palici. Všichni to zvládají mi dát ale já sama to nenapichnu, prostě se netrefim. Můžete mi poradit jak se na to vys**t..

Odpověděl: Jiří Tupý
Zdravím Vás.
Nejpreve chci podotknout, že 4 měsíce mi připadá relativně krátká doba na to, abyste nemohla najít žílu. Rozumím, že Vám s tím pomáhají ostatní, ale Vám se to nedaří. Napadá mě, že pokud byste chtěla dostat tzv. harm reduction poradenství, které se může zaměřovat i na to, jak správně nitrožilně aplikovat, jak najít vhodnou žílu, jak se starat o žíly, jak předcházet abscecům a jiným zdravotním komplikacím atd., můžou Vám v tom poradit kontaktní pracovníci vzdělaní i ve zdravotnických oborech v Kontaktních centrech či terénní pracovníci v Terénních programech.
Jako druhou věc však čtu, že byste chtěla poradit, "jak se na to vysrat". Myslíte tím "vysrat se" na injekční aplikaci či na pervitin celkově? Obojí je samozřejmě možné nezávazně probrat např. právě s kontaktními či terénními pracovníky, případně s terapeuty v adiktologických ambulancích (tam je však již obvykle očekávána větší motivace k abstinenci od klienta, která nemusí být zřejmá hned v počátku, ale klient se k ní může propracovat během několik prvních sezení).
Pokud byste s užíváním pervitinu byla nakonec rozhodnutá přestat, existuje několik variant pomoci. Do sítě služeb je možné se nejsnáze a obvykle i nejrychleji dostat skrze kontaktní centra (mívají nejkratší objednací doby). Dalším krokem může být docházka do adiktologické ambulance, kde už se od klientů očekává ujasněnější vztah k drogám a alespoň částečná motivace k abstinenci. A poté může následovat intenzivnější léčba v denním stacionáři, ještě intenzivnější pobytová léčba na odděleních závislostí v psychiatrických nemocnicích či nejintenzivnější v terapeutických komunitách - klienti, kteří absolvují program v komunitě a následně ještě docházejí na doléčování, mají - obecně řečeno - největší šanci na úspěch. Mají nejvíce prostoru na to porozumnět svému užívání a celému kontextu svého života, sociálních vztahů atd.
Pokud mi napíšete, odkud jsme, mohu Vám poslat kontakty na ambulantní zařízení ve Vašem okolí. Pokud byste se ještě předtím chtěla s někým nezávazně a anonymně poradit, můžete zavolat na naši anonymní poradenskou linku zaměřenou na drogovou problematiku, která je provozu po-pá 13:00-17:00, tel. 602 666 415.
Budu rád, když mi dáte vědět, jak se Vaše situace vyvíjí.
Držte se, Jiří Tupý