kratom závsilost prosím rychlou dopověď.. akutní
Martin
Dobrý den,
syn(13 let) užíval údajně 4 měsíce kratom. Prý asi 40 gramů denně. Po tom, co jsme se o tom s manželkou dozvěděli, donutili jsme ho, aby ho přestal brát. Je to 2 dny a syn silně zvrací, má horečky, nemůže vůbec spát a je splavený v potu. Co s ním mám dělat? Bojíme se o jeho zdraví. Prý to viděl na internetu, kde to nejrůznější pseudo-odbornící doporučují jako přírodní bezrizikové antidepresivum, které je návykové stejně jako káva. Jak je vůbec možné, že tak návyková látka není regulovaná a dostanou se k ní malé děti? Jsem opravdu naštvaný, že je tohle vůbec možné

Odpověděl: Nikol Spůrová
Dobrý den, Martine,
děkujeme z Váš dotaz. Z toho, co popisujete, je jasné, že nejste ve vůbec jednoduché situaci. Setkáváme se s klienty, kteří při vysazování kratomu často popisují odvykací stav podobný u opiátů (zimnice, třesavky, pocity na zvracení, pocení, ....), který sám o sobě nebývá ohrožující na životě, jen bývá velmi nepříjemný. Je doporučováno postupné vysazování pomalým snižováním dávek, případně vysazování pod odborným dohledem např. při pobytu na detoxifikační jednotce.
Bohužel takto na dálku nejsme schopni posoudit závažnost situace. Bylo by vhodné zkontaktovat některou ze zdravotnických služeb (lékaři, psychiatrie, případně detoxifikační jednotky) nebo některou z adiktologických služeb, aby stav Vašeho syna objektivně posoudili.
Chápu Vaše naštvání. Je pravda, že kratom je aktuálně volně prodejný na internetu či v obchodech a může způsobovat závislost. Současná legislativa ho bohužel zatím nezařadila na seznam zakázaných látek. Dle dostupných informací se na tomto pracuje.
Pokud byste potřebovali, napište odkud jste a zašlu Vám kontakty na odborná zařízení, která můžete navštívit, buď Váš syn jako mladistvý uživatel nebo i Vy jako rodiče a poradit se, jak nejlépe postupovat. Není nad osobní pohovor a podporu.
Máte-li v dosahu Prahu, můžete se obrátit zde:
Adiktologická ambulance pro mladistvé
Žitná 1574/51, Praha 1
tel.: 724 521 913
e-mail: klinika@sananim.cz
Pondělí 12 - 20
Úterý 9 - 17
Středa 9 - 17
Čtvrtek 9 - 17
Pátek 9 - 15
http://www.sananim.cz/o-nas-1/adiktologicka-ambulance-a-adiktologicka-ambulance-pro-mladistve-aa.html
nebo
Poradna pro rodiče
Žitná 1574/51
110 00 Praha 1
tel: +420 739 268 527
e-mail: rodice@sananim.cz
Pondělí 9 - 19
Úterý - čtvrtek 9 - 17
Pátek 9 - 15
http://www.sananim.cz/o-nas-1/poradna-pro-rodice-ppr.html
Moc Vám držím palce a jestli budete potřebovat další podrobnější informace, dejte vědět.
S pozdravem,
Nikol Spůrová