Mimo realitu
Valerie
Dobrý den, odpověď bohužel asi znám, jelikož se mi to odehrává přímo před očima a jde o mou rodinu,ale přesto se zeptám.Je možné,že se někdo důsledkem dlouhého užívání drog dostane do fáze,kdy je blízkému obeznámenemu pozorovateli jasné,že není vporadku a je ve svém vylhanem smyšleném světě absolutně mimo realitu,pravdu a skutečnosti? Může to být následek psychické poruchy/schizofrenie.Moc děkuji za odpověď

Odpověděl: Marie Saudková
Dobrý den Valerie,
ano - člověk pod dlouhodobým vlivem drogy vnímá realitu a svou situaci bohužel zcela jinak.
Můžou mu být skryta jasná fakta týkající se jeho stavu, protože chce třeba věřit něčemu jinému. Že půjde do práce, bude abstinovat atd. Dlouhodobě užívající člověk může mít také sklon k paranoidním myšlenkám, někdy může vaše (třeba i naprosto bezvýznamné) chování, probudit paranoidní myšlenky a nedůvěru.
Toto chování ještě nemusí být nějakým projevem psychické nemoci. Ta se diagnostikuje pomocí psychologických testů až po několika týdnech abstinence. Samozřejmě ale drogy propuknutí psychických chorob často podporují. Pokud jsou stavy vaší blízké osoby často vymykající se realitě, můžete se poradit (ideálně společně s osobou, která potíže má) na nejbližším Kontaktním centru pro uživatele návykových látek, případně v Centru duševního zdraví či u psychiatra.
V případě dalších dotazů se na nás kdykoliv znovu obracejte.
Za Drogovou poradnu
Marie Saudková