Mariuhana
Jonáš
Jsem hulič cca 2 roky. Většinou jsem dával přednost bongu, což si ted uvědomuji, že nebyl nejlepší nápad. Momentálně jsem si zakázal bong a denně si dám tak 3-4 menší jointy (tak 0,3 až 0,5g mariuhany denně). Momentální problém mam s tím, že přes den kdy jsem ve škole s přáteli atd, tak nehulím a ani nemám potřebu, ale jsem po celý ten den bez nálady a energie (lehká deprese úzkosti) a momentálně potřebuji ve škole a celkově v životě, ale hlavně ve škole řekneme nějak fungovat a ne jenom přežívat.
Nedávno jsem koukal na video kde padlo téma, že psychoaktivni látky ve velmi malém množství pomáhají na náladu a celkově, že mají velmi dobrý vliv na psychyku bez toho, aby to vyvolalo nějakou závislost a následně jsem si o tom zjistil více. Kamarád má v tekuté formě dmt a tak jsem ho poprosil s prosbou, jestli by mi tu lahvičku nepůjčil na par dni z důvodu vyzkoušet to jak bych pak zvládal fungovat v životě během odvykání. Vzal jsem si ráno jednu kapku a po obeďě druhou (4kapky=1ml) a upřímně výsledek mě velmi příjemně překvapil. Byl jsem produktivní a v dobré náladě, ale ne sjetej. Takže bych se chtěl zeptat, kdybych si dal pevné pravidla ohledně dávky a času kdy přestanu, myslíte si, že by to byla dobrá cesta k přestání hulit aniž by to ovlivnilo negativně můj život?
V případě, že pokud by tohle podle vás nebyla dobra cesta tak, jestli je minimálně lepší přestat ze dne na den, nebo postupně během třeba měsíce hulit méně a méně až úplně přestat.
A jenom chci ještě zmínit, že za cely život jsem měl zkušenost 4x s LSD a 2x s mdma přičemž jsem nikdy neměl nejak extrémní dávku.
Předem děkuji za odpověď

Odpověděl: Nikol Spůrová
Dobrý den, Jonáši,
díky za Váš dotaz. No podobný dotaz jsem před chvílí zasílala odpověď. Tedy Vám přeposílám upravenou odpověď:
Je skvělé, že jste se rozhodl přestat s užíváním THC a zodpovědně hledáte alternativy, jak odvykání zvládnout.
Píšete, že je pro Vás odvykání náročné. Prožíváte úzkostné stavy. nemáte moc energie. Na Vašem místě bych se experimentů s DMT, kratomem nebo LSD vyhnula. Po internetu kolují různé informace. Je pravda, že se některé látky v léčbě duševních onemocnění využívají, vše však patří do rukou odbrorníků a za konkrétní indikace k léčbě.
Bylo by vhodnější začít spolupracovat s některou z adiktologických služeb. Můžete se objednat úplně nezávazně a celou situaci probrat a vyslechnout si možnosti. Některé služby je možné navštívit i anonymně. Je důležité nebýt na to sám. Nevím, zda jste už někdy někam docházel či máte s léčbou zkušenost. Možností je mnoho a každému pomáhá něco jiného. Ve službě můžete s odborníky zmapovat všechny možnosti léčby, pak si sám můžete zvolit, zda se některou z možných cest vydáte. Jak Vám to zní? Je to pro Vás přijatelné?
Ve většině ambulancí také pracují lékaři, psychiatři, kteří Vám mohou pomoci se zvládáním úzkostných stavů. Nemusíte se bát, že Vám hned bude lékař psát hromadu léků nebo Vás bude označovat za „blázna". Nejprve je potřeba zjistit příčinu Vašich obtíží a poté se nastaví vhodná léčba. Někdy může postačit pouze psychoterapeutická podpora, jindy je třeba přidat léčbu farmakologickou. Léčba psychofarmaky může být pouze na přechodné období než odezní „nejhorší" stavy a Vaše psychika i tělo se dají do normálu. Většina psychiatrů již předepisuje léky bez závislostního potenciálu.
Stačí Vám tato odpověď nebo se chcete ještě na něco zeptat? Neváhejte napsat, jsme tu pro Vás! Klidně také napište, odkud jste, a vyhledáme Vám konkrétní zařízení ve Vašem okolí, na které se můžete obrátit.
Přeji vše dobré!
S pozdravem,
Nikol Spůrová