Harm reduction ve Španělsku
Camie
Dobrý den,
jsem pracovnice v KC a přišel klient s dotazem na výměnný program ve Španělsku, jelikož se tam bude na nějakou dobu stěhovat. Na internetu jsem všude našla pouze léčebny a informace k tomu, že HR zde funguje, ale žádné centra s výměnným programem. Diky za info.

Odpověděl: Amrit Sen
Camie, zdravím Vás,
díky za důvěru. Doporučuji Vám se společně s klientem podívat například na web španělského ministerstva zdravotnictví, Národního protidrogového plánu, do mapy Autonomních drogových plánů, Subjektů třetího sektoru, které se účastní Národního protidrogového plánu a Adresáře nevládních organizací:
https://www.mscbs.gob.es/
https://pnsd.sanidad.gob.es/ciudadanos/ayudaCerca/home.htm
https://pnsd.sanidad.gob.es/pnsd/planesAutonomicos/home.htm
https://pnsd.sanidad.gob.es/pnsd/entidadesTercerSector/home.htm
https://pnsd.sanidad.gob.es/pnsd/entidadesTercerSector/directorioONG/home.htm
Tam podle města, měst, nebo oblasti, ve které má klient v plánu pobývat, kontakty na organizace či konkrétní služby zkusit dohledat.
Mnoho kontaktů můžete najít i zde: https://www.unad.org/
Organizace poskytující služby související s drogovou a závislostní problematikou ve Španělsku:
https://www.consumer.es/solidaridad/ong-por-la-prevencion-del-consumo-de-drogas.html
Další možností jsou stránky EMCDDA - Evropského monitorovacího centra pro drogy a drogovou závislost: http://www.emcdda.europa.eu/
EMCDDA provozuje na svých stránkách databázi EDDRA (v rámci sekce Best practice portal / Tools)
http://www.emcdda.europa.eu/themes/best-practice/examples
Národní monitorovací středisko pro drogy a drogové závislosti (focal point) ve Španělsku můžete kontaktovat a požádat o doporučení vhodné organizace / zařízení a získat tak konkrétní kontakty:
https://www.emcdda.europa.eu/about/partners/reitox/spain
Případně se můžete podívat do databáze neziskových organizací, které se věnují drogové problematice na webu UNODC - Úřadu OSN pro drogy a kriminalitu:
https://www.amo.cz/modely/model-osn/urad-osn-pro-drogy-a-kriminalitu-unodc/
Držím palce a přeji vše dobré, budeme rádi, když dáte vědět, jak jste pochodili.
Amrit Sen.