jak silná je závislost na nikotinu
Michal
Dobrý den,
přítelkyně a já jsem přestali kouřit. Oba jsme kouřili přibližně 15 let(já asi o rok déle) zhruba krabičku denně. Pro přítelkyni je to opravdu těžké a myslí, že to nezvládne. Nicméně pro mě je to extrémně lehké. Vlastně jsem až překvapen jak moc. Moje chut na cigaretu je i po měsíci bez 0. Jak je to možné? Někde jsem četl, že přestat kouřit, je těžší než přestat s heroinem. Tak proč se cítím naprosto v pořádku i po tak dlouhé době, co jsem kouřil a mám pocit, že jsem si závislost ani nikdy nevypěstoval. Nemyslím si však, že bych byl oproti závislostem odolný. Před pár lety jsem byl závyslí na oxykodonu. Odvykací stav byl opravdu příšerný. Jaktože tedy necítím odvykací stav z nikotinu, když po 5 měsíčním užívaní oxykodonu jsem ho cítil extrémě a zároven moje přítelkyně ho cítí silný i po cigaretách? Děkuji za odpověd

Odpověděl: Dana Pěčová
Dobrý den,
rozhodující pro vznik závislosti je genetická výbava (závislosti v rodině), dále rozdílnost pohlaví (ženy jsou k závislostem náchylnější dříve), dále konstituce člověka a jeho metabolismus a potom psychologické nastavení člověka.
Možná tím, že jste zvládl odvykací stavy z oxykodonu vám připadá lehké abstinovat od nikotinu nebo jste si závislost na nikotinu ještě nevypěstoval. Možná se vám podařilo mít "šťasný život" i bez nikotinu.
Přítelkyně to má zřejmě jinak, proto je to pro ni o tolik těžší. nebo hůře snáší nepohodu, kterou abstinence přináší. Nebo ještě není zcela vnitřně rozhodnutá nekouřit.
Hodně štěstí v abstinenci, Dana Pěčová