Flashbacky a okolo toho
Jake
Dobrý den,Mám pár dotazů ohledně mého stavu.
1.Je možné že jen po třech kusech Lysohlávek budu pociťovat nějaké účinky?
2.Po několika měsících jsem měl několikrát zvláštní pocit asi flashback ale nedokážu to identifikovat.
3.Je možné že jsem po Houbách cítil jen pocity ale neměl jsem vizuální změny vnímaní?Nebo jsem si to jen vsugeroval a možné to není.

Odpověděl: Dana Pěčová
Dobrý den,
Dobrý den,zde vám cituji z Drogové poradny o Lysohlávkách:
"Psilocybin je účinný od dávek kolem 0,5 mg, asi 10 mg je dávka průměrná, 150 mg maximální. Letální dávka psilocybinu je asi 17gramů. V praxi to znamená, že účinné dávky jsou od několika kusů plodnic a maximálního účinku lze dosáhnout po požití 10 - 20 kusů plodnic. Horní hranice již představuje značně vysokou dávku a její další zvyšování spíše intoxikace prodlužuje, než že by ji zesilovalo. V dávkování je rozhodně třeba být opatrný, protože „rozjetou" intoxikaci je již obtížné přerušit. Vzhledem k rychlosti nástupu účinku, opustí houby žaludek již v době před dosažením maximálního účinku. Pravděpodobnost, že se podaří intoxikaci zmírnit vyzvracením žaludečního obsahu je malá.
EFEKT:
První příznaky intoxikace se objevují po 10 - 45 minutách, v závislosti na způsobu aplikace - pokud houby dobře rozžvýkáte a ponecháte delší dobu v ústech, intoxikace nastupuje rychleji a je silnější. Pokud houby spolknete, nástup účinku bývá pozvolnější a maximální účinek je menší. To proto, že účinné látky se lépe vstřebávají z dutiny ústní.
Začátek intoxikace je spíše nepříjemný, dostavují se pocity neklidu, jindy mírná ospalost spojená se zíváním. Mohou se vyskytnout bolesti hlavy, poruchy koordinace jako při opilosti, vzácně křeče, třes a pocení. Psychicky dochází ke změně vnímání reality, postupně se ztrácejí časoprostorové souvislosti. Osoby v okolí mají deformované tváře a údy, mění se i vnímání těla intoxikovaného. Zesiluje vnímání barev a zvuků. V lepším případě přichází euforie a  pocity štěstí, v horším deprese, podrážděnost, pocit „šílenství". Změna časového vnímání způsobuje, že příjemná intoxikace je vnímána jako krátká, naopak nepříjemná je nekonečná, intoxikovaný může mít pocit, že nikdy neskončí a zdravý rozum se mu již nevrátí. Často se přechodně dostavuje nevolnost a zimnice, při příjemném průběhu následují pocity celkového tělesného uvolnění.
Prohloubení intoxikace přináší zrakové halucinace, výjimečný není ani psychotický stav spojený s depersonalizací a výše zmíněným porušeným vnímáním časoprostoru. Ztráta kontaktu s realitou a falešné představy mohou vést k  nehodám a úrazům. Intoxikace často odeznívá náhle a lze ji přerušit některými psychofarmaky (např. neuroleptiky).Vrchol intoxikace nastupuje po 1 - 2 hodinách, následuje cca. 2 hodiny trvající plató, obyčejně za 5-6 hodin od  počátku odeznívají hlavní příznaky. Zcela k normě se intoxikovaný vrací po 12 hodinách. Uvedené doby závisí na požité dávce. Průběh intoxikace závisí na  vnímavosti a osobnosti uživatele, ale i na vnitřních a vnějších okolnostech (set a setting). Pro lysohlávky, stejně jako pro jiné halucinogeny platí, že jejich efekt do značné míry „katalyzuje" to, co se aktuálně děje. Vstupovat do intoxikace v duševní nepohodě, nebo v nevhodné společnosti, může způsobit nepříznivý průběh intoxikace.
Po odeznění intoxikace se může stav vracet (tzv. flash back), někdy jen jako krátkodobý záblesk, jindy na delší období. Takové stavy vnímají lidé většinou jako nepříjemné, nemají tendenci sami zmizet. Často je pak nezbytná návštěva psychiatra.
U lysohlávek, stejně jako u jiných drog i alkoholu, platí, že čím víc věcí zkombinujete, tím více riskujete, že Vám bude špatně, a i pozdní následky mohou být horší."(http://www.drogovaporadna.cz/halucinogeny/psilocybin.html)
Takže je možné, že jste si nic nevsugeroval. Každopádně bych vám doporučila v případě přetrvávajících obtíží vyhledat pomoc psychiatra.
Přeji hezký den, Dana Pěčová