Co dál
Nevýznamný
Dobrý den. Mám bývalou přítelkyni (38 let), která od 15 let užívá pervitin. Nyní má dítě 4 roky staré. Nejspíš už neužívá snad tak pravidelně jako dříve ( kouření z alobalu každý den), ale čistá taky není. Je klasicky chaotická, neschopná mít nějaký režim. Diskuse žádná možná není díky jejím výbuchům a neschopnosti uznat jiný názor. Její rodiče možná tuší, ale spíš s ní mají trápení díky její nulové schopnosti se někam posunout. Je jím líto dítěte, že musí vyrůstat v chaotických podmínkách a taky samožřejmě neví co s ní. Já vím o ní skoro vše, oni skoro nic Ví že kdysi asi párkrát zkusila pervitin, ale kdyby věděli to co já... Říkám si že po takových letech kdy prakticky 99% jejích přátel jsou podobné krevní skupiny a je to její druhá rodina už není cesty zpět. Asi by mi to mohlo být jedno, ale i mě celkem vadí, že svou hlouposti cokoli změnit ničí lidský život. Zajímá mě váš názor co se dá v takovém případě dělat. Ona by to asi rodičům nikdy nepřiznala. Ví že je něco špatného, ale nemá na to s tím cokoli dělat. Vysvobození hledala nejspíš v tom udělat si dítě, že se pak hodně věcí změní. Klasický omyl. Děkuji.

Odpověděl: Marie Saudková
Dobrý den,
děkujeme vám za zajímavý dotaz.
Je určitě dobře, že vám situace dítěte není lhostejná! Zároveň vnímám, že nechcete ublížit ani jeho matce.
Někdy je zhodnocené takovéto situace velmi složité. Píšete o chaosu, nikoliv o přímém ohrožení dítěte. Samozřejmě ani chaos není ideální. Na druhou stranu, pokud se matka o dítě stará už čtyři roky tak by se dalo říct, že se už nějakým způsobem osvědčila.
Doporučila bych vám, abyste se svou bývalou přítelkyní promluvil. Taková zpětná vazba může být velmi důležitá.
Níže vám posílám kontakt na osobu, která se specializuje na péči o matky uživatelky. Určitě se na ni můžete obrátit se svými otázkami, případně za ní vy, nebo vaše bývalá přítelkyně můžete zajít, kdyby se celá situace zhoršila.
Centrum komplexní péče o dítě a rodinu, SANANIM
Odborný garant: PhDr. Ilona Preslová
pevná linka: +420 220 80 31 30
mobil: +420 702 036 237
email:  pece.dite@sananim.cz
http://www.sananim.cz/o-nas-1/centrum-komplexni-pece-o-dite-a-rodinu-ckp.html
Za Drogovou poradnu
Marie Saudková