TRAMAL
XY
Ahojte
Mam 28 rokov a uz asi 7 rokov (aj s prestavkami) som aktivny uzivatel tramalu. Bol mi predpisany po operacii ruky s trvalimi nasledkami. Moje uzivanie sa da rozdelit na dve casti
1.Skory zaciatok uzivanie prve dva az tri roky som uzival 800Mg-1000mg denne. Po 2 rokoch som dostal prvy zachvat neskor druhy treti .... postupne som davku znizoval no prilezitostne "epileptaky" neskoncili , ked som dostal zachvat po obycajnej davke 200mg tak som si vstupil do svedomia a tramal som na 1.5 roka vysadil.
2. Po 1.5 roku som sa k nemu vratil a trva to dodnes tento krat ale striktne neprekracujem davku 600Mg. Zacal som tento liek konzumovat s diazepamom a zacal som nan fajcit "travu" kedze maju protiepilepticke ucinky. Zachvaty su neprijemne nepametam si ich som po nich zmeneny dezorientocany . Dnes mam za sebou cez 20 zachvatov.
Je kombinacia tramal-diazepam nebezpecna?
Existuje bezpecny sposob ako brat tramal?
Popripade akym liekom ho mozem nahradit aby som sa vyhol zachvatom.
Mozem mat trvale nasledky ?
Moze byt takyto umelo vyvolany zachvat smrtelny?

Odpověděl: Nikol Spůrová
Dobrý den, XY,
děkujeme za Váš dotaz. Bohužel Vás asi zklamu hned na začátku. Dlouhodobé užívání Tramalu přináší do života závislost a při rychlém či náhlém vysazení může vyvolávat právě nebezpečné křečové stavy, které již sám v dotazu popisujete. Je pravdou, že mohou být až životu nebezpečné. Existují případy, kdy při závhvatu došlo k obrně dýchacím svalů a následné smrti.
Kombinaci Tramalu a Diazepamu nedoporučuji. Obě jsou to látky s vysoce závislostním potenciálem a také látky tlumivé. Určitě je vše třeba konzultovat s lékaři. Jejich nesprávné dávkování, vysoké dávky či naopak náhlé vysazování může způsobit právě epileptické záchvaty a jiné nepříjemné stavy.
Osobně bych Vám doporučila začít spolupracovat s nějakou specializovanou službou, kde mají zkušenosti s léčbou uživatelů návykových látek a celou Vaší situaci osobně probrala. Vhodné by bylo se užívání Tramalu a benzodiazepinů samozřejmě vyhnout. Jestli jsem i správně pochopila, když jste abstinoval záchvaty odezněly. Tyto léky nejsou určeny k dlouhodobému užívání. Asi nejideálnější cestou je přechod na Suboxone a případně dále postupné vysazení. Další možností je pobyt na detoxifikační jednotce, kde budete při vysazení Tramalu a Diazepamu pod lékařským dohledem. Lze také doporučit velmi pozvolné snižování, ale možná bude třeba nasadit jiná medikace. Bohužel takto po internetu to však nejsme schopni vyřešit, tedy neváhejte odbornou službu kontaktovat.
Ideální by bylo také Váš stav objektivně posoudit na neurologii a domluvit se i tam s odborníky na vhodném postupu, jak záchvatům předcházet.
Stačí takto?
Pokud se potřebujete na cokoliv doptat, pište, jsme tu pro Vás!
Pokud nevíte, kam u Vás zajít, napište nám, prosím, Vaše nejbližší větší město a my se Vám pokusíme vhodné služby vyhledat.
Přeji Vám vše dobré a buďte na sebe opatrný!
S pozdravem,
Nikol Spůrová