Pomoc bližnímu
Pomocník
Dobrý den,
člověk z mého blízkého okolí prožil náročné životní období a stal se pravidelným uživatelem kokainu.
Byl zde i pokus o předávkování. Lze tomuto člověku nějak pomoci, když se nechce obrátit na odbornou pomoc?
Docetla jsem se, že léčení je zcela dobrovolné, takže pokud se dotyčný neodhodlá sam, pomocí mu nelze, že?
Děkuji za odpověď.

Odpověděl: Dana Pěčová
Dobrý den,
každá pomoc je pro příjemce dobrovolná. Ale to neznamená, že  člověku není pomoci.
Otázkou je, co je vlastně pro vašeho blízkého člověka problém. Zda prožité náročné životní období, či užívání kokainu.
Pokud je schopen věnovat se svému životu tak, jako dříve, pravděpodobně on sám užívání kokainu jako problém nevidí. Můžete mu pomoci vidět, v čem mu kokain omezuje život, kde ho limituje, motivovat ho ke změně.
Pokud má nezpracované obtíže z prožití obtížného životního období, lze ho motivovat ke spolupráci s psychologem, aby se mu podařilo integrovat své prožívání do života.
Přeji hodně štěstí, Dana Pěčová