Pervotin
Deniska
Dobrý den jsem konzument pervitinu už 17let. Není to staly ale užívám ho. Mám dotaz.. Ať si dám pervitin jakým koliv způsobem dělají se mi strašné boule za ušima nebo pod ušima jakoby bych měla priusnice. Můžu se zeptat proč se to objevuje a můžu se toho nějak zbavit? Děkuji za odpověď

Odpověděl: Nikol Spůrová
Denisko, zdravím Vás,
díky za Váš dotaz. Bohužel takto na dálku a bez dalších informací Vám nedokážeme odpovědět.
Diagnostikovat zdravotní potíže může pouze lékař pomocí specializovaného vyšetření a dle toho určit i další postup léčby. Je také možné, že Vaše obtíže nemusí s užitím drog souviset.
Vždy je fajn, se zaměřit na příčiny těchto potíží a předem se jim pokusit předejít. Píšete, že se Vám to děje po užití pervitinu. Ideální by tedy bylo se pervitinu dále vyvarovat. Zřejmě od vašeho organismu dostáváte zprávu, že už pro Vás stimulancia ani jiné drogy nebudou to pravé. Nepíšete zda se přidávají i jiné potíže. Bolí Vás také hlava? Velmi častou příčinou bolestí hlavy při užívání stimulancií, je zanedbávání pitného režimu. Je tedy možné, že když budete dostatečně před užitím i průběžně pít nealkoholické nápoje, mohou se nepříjemné bolesti hlavy vyhnout. Důležitý je také odpočinek, zdravá strava, doplnění vitaminů a minerálů. Nikdy neberte vyšší dávky, ani při „jízdě" již nepřidávejte, také nikdy nekombinujte s alkoholem nebo jinými látkami.
Bolesti hlavy mohou vyvolávat i zbytky chemikálií z výroby, nebo nezreagovaný efedrin, respektive pseudoefedrin, případně látky, často nebezpečné příměsi, kterými distributoři drog pervitin ředí. Metamfetamin ovlivňuje svalové napětí, tak se bolesti hlavy nebo tlak v zátylku můžou rozjet.
Pokud si nedokážete pervitin odpustit a užívání Vám přináší potíže, je načase kontaktovat odbornou pomoc a nezávazně, třeba i anonymně, o všem promluvit - např. v adiktologické ambulanci, AT poradně, nebo kontaktním centru.
Když napíšete, ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, ráda Vám kontakty na bezplatná zařízení i anonymní služby zašlu.
Stačí Vám to takto?
Pokud potíže neodezní nebo budou neúnosné, určitě vyhledejte lékaře.
Buďte na sebe opatrná!
Přeji vše dobré do Nového roku!
S pozdravem,
Nikol Spůrová