Jak postupovat
Máma
Dobrý den dnes jsem se dozvěděla, že dcera bere pervitin nevím jak dlouho již jsem sní mluvila a tvrdila mě, že má rozum a nic nebere,ale dnes už vím, že lhala prý to nebere nitrožilně zřejmě nosem má po těle modřiny nevím jak si sní o tom promluvit nebo to nechat být až přijde sama s žádostí o pomoc dělat že nic nevím nebo začít to řešit vím že bude tvrdit že nic nebere je jí 27let a chytla se špatné party dříve to byla osoba na ,kterou jsem se mohla spolehnout,ale v poslední době už ne děkuji

Odpověděl: Dana Pěčová
Dobrý den,
možná s ní mluvtě spíše o tom, jestli nemá nějaké jiné problémy.
Že jste si všimla modřin po jejím těle, zda ji nebije partner,...Také se zaměřte na to, zda pracuje, zda  je schopná si řídit svůj život, má koníčky, přátele,...kolik času ji zabera "špatná parta".
Ptejte se jí, že víte, že se něco děje, že vidítě změnu, která se s ní stala. Jak a zda ji můžete pomoci.
Dcera je dospělá, měla by být za svů život zodpovědná a v tom ji můžete podpořit. tzn, měla by si nést následky svého počínání.
Pomoc by měla být formou doprovodu k odborníkovi nebo sehnání kontatů na léčbu nebo společné návštěvy poradny pro závislé.
Rozmyslete si, zda dceru podporovat finančně, materiálně, platit za ni dluhy,...obvykle to nepřináší kýžený výsledek a to je změna jejího chování.
Posílám kontakt na zařízení:
Ambulantní centrum Pardubice a Svitavy Laxus www: http://www.laxus.cz.
Přeji hodně štěstí, Dana Pěčová