Co proti únavě v odvykání pervitinu
Fox
Dobrý den, několik let beru pervitin před rokem skoro denně teď tak 4x do měsíce. Chci přestat úplně ale pokaždé jsem strašně unavená. Klidně bych prospala 16 hodin denně a to nejen bezprostředně po odeznění účinků pervitinu. Existují nějaké preparáty na energii a zlepšení nálady.

Odpověděl: Marie Saudková
Dobrý den,
takové preparáty určitě existují - pochybuji ale, že vám zaberou na tyto příznaky po užívání pervitinu.
To co popisujete je po vysazení pervitinu běžné. Vaše tělo i mozek jsou unavené a potřebují regeneraci a to i několik měsíců po poslední dávce. Během 1-2 let se vaše tělo dá  zase do pořádku. Samozřejmě, že nebudete spát dva roky 16 h denně. S určitou únavou je však lepší se smířit.
Pomoci vám mohou vitamíny, správná výživa a sport. Pokud by to nestačilo, můžete se o vhodném přípravku  poradit v lékárně. V případě extrémních psychických propadů je lepší kontaktovat psychiatra. Někdy se v období prvních měsíců abstinence doporučují antidepresiva. Nemusí to však být pravidlem.
Určitě si nepomáhejte od únavy další dávkou! Je to potom cesta v bludném kruhu.
Pokud se vám už podařilo snížit s denního užívání na užívání 4X měsíčně je to jistý úspěch.
Pro pokrok v další abstinenci bych vám určitě doporučila spolupráci s nějakou AT poradnou nebo adiktologicou ambulancí. Může vám to hodně pomoci a podpoří to celý proces úzdravy. Můžete nám napsat odkud jste a my pro vás vyhledáme vhodné kontakty.
Za Drogovou poradnu
Marie Saudková