Benzos
Mirda
Dobrý den,
mám na Vás dotaz. Už 9 let užívám benzodiazepiny, je mi 31 let. Pracuju jako zdravotní sestra/bratr na nemocničním oddelení. Práce mě baví. ALe život už méně. Chybí mi poslední dobou radost ze života, neumím odpočívát, rozešli jsme se pul roku zpátky s přítelkyní a jak jsem sám, nedělá mi problém večer vypít i 3 piva. Začal jsem znovu kouřit trávu. A k BZD.. beru nejméně 4 mg rivotrilu denně. Od lékaře, ke kterému chodím na substituci, mám předepsáno 2,5 mg denne. Jako zdravotník mám ale přístup k lékum nonstop a objednávám si leccos z lékárny. Diazepam 10 mg balení mi vydrží 2 dny. Mám neuveritelnou toleranci. Snesu denně i 12 mg Rivotrilu spolu s midazolamem atd atd.. do toho mám 16 mg Suboxonu předepsané. Několik let jsem byl naprost čistý ale poslední měsíce jsem se ztratil. Začal se rozežírat v benzáčích, začal jsem opet kouřit tu trávu a hlavně - pít alkohol. Ať je to "jen" pivo. Pak usínám v křesle, budím se nevyspalý, v práci jsem bez nálady.. jak se srovnat? Zdá se, že jsem se rozpapal. Nejde se vymlouvat na težkou práci na oddelení, ted opet covidovém. Ale jsem otupelý. MYslím, že jsem po letech začal opet "brát".. Vím, že Vaše možnosti mi poradit jsou omezené. Jen, bych potřeboval postrčit v otázce, říct to lékaři v AT ambulanci? Známe se 10 let. Mám okamžitě snížit Rivotril na 2,5? Přijde mi, že to už nezvládnu. Nebo zustat chvilku na 2 mg X 2 a pak po kouskách padnout na předepsaou dávku. Když je mi nejhuř a chci dát mene BZD, dám do 0,5 mg Haloperidolu. Závislý zdravotník no. ale nebudu jediný. Rozjedl jsem se a ted nevím jak to zase omezit.
Mejte krásné svátky!

Odpověděl: Marie Saudková
Dobrý den Mirdo,
děkujeme vám za dotaz.
Pokud máte lékaře, s kterým se znáte dlouhodobě a on zná vaši anamnézu - bylo by nejlepší se poradit s ním. Jestli vašemu dotazu dobře rozumím, užíváte ještě substituci. Tedy je těch látek více než dost. Určitě by bylo dobré některé vysadit a některé zásadně omezit. Tyto rozhodnutí by bylo dobré dělat s lékařem, nebo s adiktologem.
Píšete, že jste se rozešel s přítelkyní a že je toho na vás teď hodně. Ve vaší situaci by bylo dobré docházet na terapii, nebo na skupiny - zkrátka bylo by dobré abyste mluvil o tom, co vás trápí a co vás nutí zvyšovat dávky. Pouze vysadit nebo vysnižovat vždy nestačí.
Bylo by dobré abyste se věnoval trochu sám sobě a pochopil, co se s vámi děje.
Osobně bych vám doporučila ambulantní léčbu, případně docházení do zařízení, které se věnuje lidem na substituci.
V Praze tyto služby poskytuje SANANIM viz kontakt níže:
Adiktologická ambulance, SANANIM
Žitná 1574/51
Praha 1
tel.: 724 521 913
e-mail: klinika@sananim.cz
mobil: 724 521 913
Objednání na konzultace je možné i mimo uvedené otvírací hodiny ambulance.
Pokud se nedovoláte, prosíme o zaslání SMS a trpělivost. Ozýváme se hned, jak je to možné. Děkujeme za pochopení!
http://www.sananim.cz/o-nas-1/adiktologicka-ambulance-a-adiktologicka-ambulance-pro-mladistve-aa.html
Specializované ambulantní služby. CADAS
Žitná 1574/51
Praha 1
mapa
mobil: +420 603 831 815
e-mail: cadas@sananim.cz
http://www.sananim.cz/o-nas-1/specializovane-ambulantni-sluzby-cadas.html
Pokud jste z jiného města než z Prahy, napište odkud a my pro vás vodný kontakt vyhledáme.
Určitě odbornou pomoc nepodceňujte a nechte si pomoci.
Přeji vám také pěkné svátky
Za Drogovou poradnu
Marie Saudková