Zjištění látek z moče
Anonym
Dobrý den, chtěl bych se zeptat jak dlouho trvá metabolismus látek z antipsychotik a stabilizátoru jménem valproát a jestli zjišťují v rámci nařízené ambulantní "léčby" jak je metabolismus těch prášků starý pokud to zjišťovat jde? Případně co udělat pro to aby nezjistili obsah daných prášků?

Odpověděl: Amrit Sen
Anonyme, zdravím Vás,
díky za důvěru. Odpusťte, ale Váš dotaz je natolik nesrozumitelný, že na něj nedokážu spolehlivě odpovědět.
Valproát se používá při léčbě epilepsie a bipolární poruchy, může mít nežádoucí účinky, jeho dávkování je přísně individuální a rozhodovat o něm může pouze lékař.
Chápu správně, že ho užíváte, aniž by Vám ho předepsal lékař? Pokud předepisuje, neměl byte mít v rámci léčby nařízené soudem problém. Pracuji v kontaktním centru a nevzpomínám si, že by kdo tento lék zneužíval, ale budiž...
Možná se ptáte, jestli a jak dlouho je tento lék detekovatelný drogovými testy. Orientačními "rychlotesty" nejspíš ne, nicméně laboratorním testem z moči spolehlivě ano. Jak dlouho je Valproát detekovatelný se odvíjí od jeho specifických vlastností, užitého/užívaného množství a intenzitě, tedy kolik, jak dlouho a jak často testovaný člověk látku užíval/užívá.
K závěrečné části dotazu, spolehlivý způsob, jak testy "ošálit", neexistuje, nicméně, podobné "rady a porady" ani neposkytujeme. Náplní, smyslem a posláním naší poradny je především pomoc lidem, kteří trpí v jakékoli souvislosti s užíváním návykových látek, často jde o život. Také pomoc a podpora jejich blízkých a osvěta nejširší veřejnosti.
Stačí takto? Pokud jste se ptal na něco jiného, zkuste příště dotaz formulovat srozumitelněji.
Přeji Vám vše dobré, buďte na sebe opatrný,
Amrit Sen.