Duševní nemoc a závislost
Petr66567
Dobrý den
Obracím se na vás s poněkud komplikovaným problémem.
V návaznosti na chronické zdravotní problémy se u mě během let rozvinula úzkostně depresivní porucha. Po několika neúčinných léčbách psychofarmaky i veškerými dostupnými přístupy nebylo dosaženo téměř žádné změny v psychickém stavu. Po několika letech jsem rezignoval a začal řešit problém lehkými opioidy(kratom) gabapentinoidy(phenibut, pregabalin, gabapentin) a občas také benzodiazepiny. Toto trvalo několik let ale můj psychický stav se spíše setrvale zhoršoval. Nakonec jsem se nechal hospitalizovat na psychiatrii v Havlíčkově Brodě. Protože ani zdejší léčba nezabírá, pochybuji, že budu po propuštění schopen abstinovat. Ne v současném stavu. Prosím tedy o radu, chtěl bych se obrátit na někoho, kdo mi poradí vhodný postup. (Na uzavřeném oddělení léčby závislosti bych v současném stavu nevydržel ani týden). Pokud je to možné, navrhněte mi nějaké alternativy. Ambulantní léčba jak závislosti, tak deprese zároveň, by byla pro mě nejschůdnější. Stav vyvolaný vysazením velkého množství gabapentinoidů už nechci nikdy zažít,ale lehkým opioidům se vyhýbat nedokážu, ne když vím že mi alespoň na nějaký čas přinesou úlevu. Možná by byla i dočasná substituce lehčími opioidy jejichž efekt a dopad na tělo i psychiku je předvídatelný, narozdíl od těch, které jsou např na internetu dostupné volně. Jsem z vysočiny, takže pokud vás napadne někdo konkrétní, koho byste mohli doporučit, byl bych rád. Chtěl bych odcházet ze současného pobytu na psychiatrii již dohodnutý na konkrétním dalším postupu, aby se zmenšilo riziko relapsu. Předem díky za váš čas

Odpověděl: Nikol Spůrová
Dobrý den,
děkujeme za Váš dotaz a důvěru. Bohužel takto na dálku bez dalších informací a anamnestických údajů Vám nedokážeme navrhnout ideální léčbu a postup. Píšete, že jste právě hospitalizován a Váš psychický stav se nelepší. Zároveň Vás to táhne ven a abstinencí si jistý nejste.
Bylo by vhodné probrat vhodný postup s personálem léčebny, ideálně s Vaším garantem a ošetřujícím lékařem, kteří znají Váš aktuální stav.
Je fajn, že chcete i po odchodu z léčby nadále někde spolupracovat. U Vás na Vysočině doporučuji zkontaktovat ambulantní program Kolping a probrat možnosti spolupráce.
Koukněte na odkaz a zkuste zkontaktovat ambulanci, kterou máte nejblíže: https://www.spektrum.kolping.cz/ambulance/index.aspx
Ptáte se také na možnosti substituční léčby a psychiatrické péče. Můžete zkontaktovat AT ambulanci v Jihlavě:
Ambulance pro léčbu závislostí a patologického hráčství
Dům Zdraví, Vrchlického 57, Jihlava, 586 01
Tel.: 567 574 555, 605 717 470
MUDr. Juraj Tkáč
www: http://www.at-ambulance.cz
Stačí Vám to takto? Kdyby Vás cokoliv napadlo, neváhejte znovu napsat.
S pozdravem a přáním klidných svátků,
Nikol Spůrová