Drogy pred tehotenstvom.
Aneta
Dobrý deň.
V drogách som skoro už rok. Najčastejšie som užívala pervitín a občas padla aj niaka tá extáza.
Nebrala som drogy pravidelne ale tak raz do mesiaca.
Chcela by som sa vás opýtať že ako dlho by som mala byť čistá od drog keď chcem otehotnieť a nechcem aby sa narodilo dieťa závislé.
Vopred ďakujem za odpoveď😊

Odpověděl: Anna Novotná
Dobrý den, Aneto,
moc díky za dotaz. Je fajn, jak zodpovědně k plánovanému těhotenství přistupujete.
Nikde bohužel nejsou stanoveny přesné lhůty, za kterých je dobré tělo začít očišťovat od škodlivých látek jako jsou drogy.  Obecně se ale dá asi říct, že čím dříve, tím lépe.
To, že by se dítě narodilo se závislostí, hrozí u uživatelek opiátů (např.heroin), nikoliv stimulantů, jako je pervtin. V souvislosti s pervitinem a jeho užíváním v době těhotenství, se často objevuje riziko samovolného potratu či předčasného porodu a nízké porodní váhy dítěte. V předškolním či mladším školním věku se mohou objevit potíže jako poruchy chování, ADHD apod.
Ale jak sama píšete, Vy máte v plánu začít od pervitinu abstinovat ještě před otěhotněním. Což je samozřejmě ten nejlepší plán, jen mne napadá, jak snadné to pro Vás může či nemusí být. Pro případ, kdy by Vás překvapila obtížnost abstinence, bylo by fajn mít v záloze adiktologickou službu, na kterou byste se mohla obrátit a otevřeně s nimi o svých potížích mluvit. Na stránkách Mapa pomoci si lze vyhledat například adiktologickou ambulanci v blízkosti Vašeho bydliště.
https://www.drogy-info.cz/mapa-pomoci/
Držím palce, ať jde vše dle Vašeho plánu!
Za Drogovou poradnu zdraví
Andula Novotná