Muškátový oříšek rizika?
Sekundární částice
Dobrý den už asi dva roky užívám muškátový oříšek jako pomoc při depresi či úzkostech nebo když se chci přenést do nádherných snových realit. Nikdy jsem nepociťoval žádné negativní účinky které často popisují jíní uživatelé např. Kocovina druhý den, narušení paměti či bolest kostí a kloubů. Je nějaké riziko poškození jater a ledvin když užívám oříšek a půl jednou za měsíc dva? Pokoušel jsem se ho nahradit jinými psichadeliky jako marihuana, MDMA nebo lysohlávky ale žádné z těchto psichadelik mi nepřinesla tak nádherný a silný zážitek jako muškátový oříšek. Předem děkuji za odpověď :)

Odpověděl: Nikol Spůrová
Dobrý den, Sekundární částice,
díky za Váš dotaz. Při vysokých dávkách muškátového oříšku může vzniknout poměrně vážné poškození jater. Snášenlivost je samozřejmě individuální, tedy se neodvážím určit jaká dávka je pro Vás bezpečná. Běžné dávkování v kuchyni by nemělo přesahovat více než 4 gramy denně. Tedy bych Vám doporučila dávkování nepřekračovat, i přesto, že se po něm cítíte dobře. Vysoké dávky nad 25-30gramů (tj. asi sedm oříšků) mohou vyvolat ztrátu vědomí, křeče až smrt.
Píšete, že Vám muškátový oříšek pomáhá na úzkosti a deprese. Je důležité si uvědomit, že nenahrazuje lékařské ošetření. Máte-li pocit, že je to nesnesitelné či jakkoliv obtěžující neváhejte vyhledat odbornou pomoc (minimálně je možné váš stav zkonzultovat :)) ).
Stačí takto? Klidně ještě napište, pokud Vás něco zajímá.
Přeji vše dobré do Nového roku!
S pozdravem,
Nikol Spůrová