Za jak dlouho se vyvine krom psychické, fyzická mě
Arašíd
Beru nějaký ty léta pervitin pak tramal diazepam, na pervitinu mám závislost jehla jak kdy poslední dny někdy funguju že mluvím z rodičema že by neřekli nebo to nechtějí řešit nevím no někdy zas jsem jasnej dvě hodiny hledám zapalovač třeba. Pardon já mám totiž dva dotazy zaprvé jaká je šance že nechám jehli když je mám rád ale je to břemeno když není na nic jiného se nedá prostě soustředit druhá otázka jak rychle hlavně fyzická závislost by u mě vznikla na heroinu když jsem závislí na pervitinu /Diazepam/Tramal/ jakože už teď mám fyzickou závislost diazepam tramal a ne zrovna malou. Láká mě to

Odpověděl: Marie Saudková
Dobrý den,
děkujeme vám za zajímavé dotazy.
Pokusím se vám je jeden po druhém zodpovědět.
Jaká je šance, že nechám užívání jehlou?
Užívání jehlou je velmi specifický způsob užívání. Je zde určitá teorie, že kromě závislosti na užívané látce vzniká u závislé osoby také závislost přímo n tomto typu užití. Pokud používáte správně dezinfekci, škrtidlo a používáte pokaždé čistou jehlu - mělo by toto užívání být jedním z nejudržitelnějších.
Málokdy se to však podaří.
Když přejdu k vaší otázce - šance, že s tímto užíváním skončíte je spíše menší. Doporučila bych vám naplánovat si určité období abstinence, po kterém začnete s novým užíváním. Promyslete si, jak chcete užívat dále, a hlavně si neschovávejte žádné nádobíčko na nitrožilní užívání.
Jak rychle vzniká fyzická závislost na heroinu?
Už užívám Tramal a Diazepam.
Závislost na heroinu může vzniknout už po jedné nebo dvou dávkách. Tramal patří stejně jako heroin mezi opiáty, mohl byste je částečně zaměňovat. Pozor, heroin je mnohem silnější.
Diazepam patří mezi benzodiazepiny - ne mezi opiáty. Pokud byste kombinoval pervitin, heroin nebo Tramal a benzodiazepiny mohl byste si vytvořit závislost na všech jmenovaných skupinách látek. To je něco, co bych vám opravdu nedoporučovala.
I když vás to láká, jak píšete - zkuste třeba některé látky vysadit, nebo více omezit.
Jak přesně to můžete udělat vám mohou doporučit v každém kontaktním centru pro uživatele návykových látek. Takové najdete v každém větším městě.
Přeji vám hodně zdaru a zdraví
Za Drogovou poradnu
Marie Saudková