Bydlení s narkomanem
Dee
Dobrý den, já sama jsem byla od pervitinu čistá 3 roky ,ale jak nastává zima tak mám 2 kamarády kteří nemají kde být tak jsem se rozhodla že je u sebe nechám skoro zadarmo s tím že mají šanci se dát dohromady. Bohužel drogy jsou s námi i v mém bytě. Myslela jsem si že už chuť mít nikdy nebudu ,ale opak byl pravdou. Jeden si píchá a druhý to kouří … ikdyž jsem na začátku řekla že drogy do bytu ne jen co jsem přimouřila oko tak jsem do toho spadla k nim sice ne tak hrozně ,ale nevydrzela jsem to. Chci jim pomoct ale timhle spíše ublížím sobě mám pocit jako by jsem ty 3 roky ani neprožila .

Odpověděl: Anna Novotná
Dobrý den, Dee,
díky moc za Váš příspěvek!
Jak sama dobře píšete, chcete kamarádům pomoct, ale vlastně tím ubližujete sama sobě a padáte někam, kde jste zřejmě vůbec nechtěla být.
Jak jste poznala na vlastní kůži, žít vedle někoho, kdo užívá, je pro člověka s drogovou zkušeností opravdu velmi těžké. Něco takového ustát, chce opravdu náturu superhrdiny.
Píšete, že pomoc nabídnutá Vašim kamarádům, jim měla umožnit dát se dohromady. Dle toho, co uvádíte, ale "dát se dohromady" pro ně neznamená "přestat brát drogy". Píšete, že je vlastně pouliční život baví, nechtějí se ho vzdát. To určitě znáte sama, že každý, kdo užívá, má "bod zlomu", kdy už si fakt řekne dost, jinde. U vašich kamarádů to na plán skončit s drogami úplně nevypadá....proto, být Vámi, bych chránila v tuto chvíli hlavně sama sebe a s kamarády se rozloučila. Můžete tu pro ně být, až se rozhodnou vyhledat odbornou pomoc, můžete jim pomoct takovou službu vyhledat, doprovodit atd....ale neohrožujte prosím sama sebe. Je, zdá se, "nezachráníte" a vypadá to, že oni to ani nechtějí.
Neznám Váš příběh, nevím, jak se Vám podařilo začít abstinovat, jestli jste docházela do nějakého zařízení, na které by bylo možné se v tuto chvíli obrátit a svěřit se nebo jste přestala svépomocí. Pokud zjistíte, že se Vám situace nepříjemně vymyká z rukou nebo nevíte jak dál s kamarády, můžete si v Mapě pomoci vyhledat například nejbližší adiktologickou ambulanci a otevřeně si zde o Vaší situaci popovídat: https://www.drogy-info.cz/mapa-pomoci/
Prosím, opatrujte se!
Za Drogovou poradnu zdraví
Andula Novotná