samoléčba
sedrika
Syn 30 let kouří 9 let Pervitin.My jako rodiče jsme ho odstřihli od ,mobilu,peněz atd odvezli jsme ho daleko mimo jeho zónu.Pokud on bude sám chtít jakou máme šanci to zvládnout sami,děkuji.

Odpověděl: Dana Pěčová
Dobrý den,
z vašeho dotazu není jasné, zda on sám chtěl, abyste učinili kroky, které popisujete. Pravděpodobně se mu podaří vyabstinovat, ale nevím, co si představit pod samoléčbou.
Léčba závislosti není jen o abstinenci, klient by měl získat náhled na svůj problém s drogami a motivaci k abstinenci, dále pracovat na změně životního stylu, který si během užívání návykových látek utvořil. Dále má možnost se v rámci edukací naučit zacházet s rizikovými situacemi, bažením, relapsy, volným časem,...Také má možnost pracovat na svých obtížích s adiktologem, jak psychickými tak somatickými, či sociálními.  Dále má v léčbě k dispozici psychiatra, popřípadě mědikaci.
Zvažte, zda samoléčba nebude jen odtržení od drog a společnosti, ve které se syn nacházel. Jak zařídíte, aby syn sám chtěl? Víte, vůle jen nestačí, závislost je nemoc, která potřebuje odbornou pomoc. A kam se potom vrátí? Jak zajistíte, aby nezkontaktoval své přátele uživatele drog? Jak mu zprostředkujete zodpovědnost za jeho život?
Zdá se, že otázek se nabízí opravdu mnoho, tak zvažte, zda je to ve vašich silách.
Přeji hodně štěstí, Dana Pěčová