Pervitin v pivu
Vyděšená
Dobrý den,
Předevčírem večer mi někdo hodil do piva pervitin. Nikdy jsem ho nebrala a ani mě to do budoucna neláká (včera jsem si udělala test a byl pozitivní na pervitin). Zároveň trápím poruchou osobnosti a bojím se dlouhodobých následků. Kombinace alkoholu, pervitinu a psychiatrických léčiv mi nezní dobře.
Je možné, že se po této zkušenosti zhorší psychický stav?
Může to mít nějaké trvalé následky na ledviny a játra?
Jak dlouho trvá než se z toho tělo vzpatuje?
Je normální, že jsem nevěděla proč a jak jsem se někam ten večer po požití dostala?
Děkuji za případné odpovědi a přeji hezký den.

Odpověděl: Nikol Spůrová
Dobrý den,
omlouváme se za pozdější odpověď. Někdy se nám tu sejde více dotazů a nejsme schopni reagovat pohotověji. Mrzí mě, že máte za sebou tuto nemilou zkušenost. Doufám, že Vám tato zkušenost nepřinesla nějaké dlouhodobější následky, kterých jste se obávala a je Vám fajn.
Máte pravdu, že kombinace těchto látek je opravdu velmi riziková. Každé užití i jedné látky samotné má mnoho rizik, o kterých bych mohla psát dlouze. Každý člověk je jedinečný a drogy na něj působí všelijak, stejně tak i důsledky jejich užívání se mohou u jednotlivců lišit. Tedy se neodvážím odpovědět, jaké důsledky přinese tato zkušenost přímo Vám.
Průběh intoxikace vždy předurčuje dávka, okolní prostředí (setting) a aktuální naladění (set). Setting představuje prostředí, kde se nacházíme - denní doba, okolí, počasí, lidé, které mám nablízku. Set zahrnuje vše, co si každý z nás s sebou nese - náladu, očekávání, předchozí zkušenosti, strukturu osobnosti. Při užívání drog je třeba vždy dbát zvýšené opatrnosti. Zásadní je nekombinovat s jinými látkami a neužívat ve vysokých dávkách. Výše popsané okolnosti ovlivňují psychický stav člověka.
Užívání většiny drog a jejich kombinace může provokovat depresivní nebo úzkostné stavy, panické ataky nebo zvýšenou impulzivitu. Objevují se také poruchy spánku. U některých jedinců mohou vyvolat i psychotické prožívání. Může docházet k metabolickému rozvratu organismu, je ohrožena funkce ledvin či jater. Právě při vyšších dávkách alkoholu i jiných látek začíná docházet ke ztrátě kontaktu s realitou, čas ztrácí význam a smysly spolu splývají. Tedy je možné, že si právě proto část večera nepamatujete.
Odpovídám Vám na to, co Vás zajímá?
Pokud se u Vás nějaké potíže objevily a nadále pokračují nebo by se v různých podobách vracely, vyhledejte lékařskou pomoc a otevřeně o tom s lékařem promluvte.
Je pravděpodobnější, že se Váš stav opět vrátil do normálu. Pokud budete potřebovat napište, odkud jste, a zkusíme Vám vyhledat odborníka v okolí.
Přeji do Nového roku jen to dobré a buďte na sebe více opatrná!
S pozdravem,
Nikol Spůrová