Deprese, úzkost a závislost
Ddt254
Zdravím
Tento dotaz bude pravděpodobně komplikovaný. Z důvodu onemocnění chronickou tělesnou nemocí se u mě začala projevovat prvně úzkost a posléze deprese. V návaznosti na neúčinnou léčbu duševních problémů jsem začal užívat volně dostupné lehké opioidy jako kratom a ve velkých dávkách také gabapentinoidy(phenibut, pregabalin)... Postupného rozvoje psychické i tělesné závislosti jsem si všiml až již bylo příliš pozdě. Závislost ještě zhoršila depresi i úzkost. To vedlo nakonec k hospitalizaci na psychiatrii. Nyní mám již opioidy vysazené a gabapentinoidy snížené na běžnou nízkou dávku. Bylo mi doporučeno, abych navázal rovnou po hospitalizaci na léčbu závislosti, ale nevím jak k ní mám přistoupit. V současném psychickém stavu, který antidepresiva nijak neovlivňují je velmi pravděpodobné, že se vrátím k užívání návykových látek. To povede akorát k větši rezignaci. Nemůžete mi prosím poradit jak mám k tomuto problému přistoupit? Chci něco změnit, ale tato 'duální' diagnóza deprese a závislost mi bere veškerou vůli. Tvrdšího režimu na odděleních léčby závislosti nejsem schopen. Existuje v takovémhle případě nějaká alternativa?
Přestat jsem se snažil již v minulosti ale bez lehčích opioidů, které mírní alespoň příznaky mých fyzických bolestí se nedokážu obejít. Neexistuje například substituce lehčími opioidy jako tramadol? Chtěl bych nalézt schůdnou alternativu. Jsem z okolí Jihlavy, tak mi prosím pokud možno doporučte někoho, kdo se zabývá touto problematikou, ať se můžu objednat rovnou a při propuštění z psychiatrie již přejít k někomu bez čekání, které je pro mě v současném stavu velmi rizikové.
Mockrát díky za případné rady

Odpověděl: Marie Saudková
Dobrý den,
děkujeme vám za dotaz. Vaše situace je složitá, ale není neřešitelná.
Pokud vám dobře rozumím, necítíte se teď plně na abstinenci, a přitom se nebráníte ani léčbě.
Duální diagnóza je něco, co vaši situaci komplikuje, ale řešení i zařízení v kterých se s touto diagnózou pracuje je dost.
Bohužel nepíšete, z jakého kraje jste, případně jaké větší město máte poblíž.
Níže vám proto posílám kontakt na pražská zařízení, na která byste se mohl obrátit.
Můžete klidně přeposlat mail, který jste poslal i nám.
Adiktologická ambulance, SANANIM
Žitná 1574/51
Praha 1
tel.: 724 521 913
e-mail: klinika@sananim.cz
Pokud se nedovoláte, prosíme o zaslání SMS a trpělivost. Ozýváme se hned, jak je to možné. Děkujeme za pochopení!
http://www.sananim.cz/o-nas-1/adiktologicka-ambulance-a-adiktologicka-ambulance-pro-mladistve-aa.html
Specializované ambulantní služby, CADAS
Žitná 1574/51
Praha 1
mapa
mobil: +420 603 831 815
e-mail: cadas@sananim.cz
http://www.sananim.cz/o-nas-1/specializovane-ambulantni-sluzby-cadas.html
Adiktologická ambulance SANANIM poskytuje ambulantní léčbu i osobám, které nějakou látku legálně užívají.
Cadas SANANIM se specializuje na opiátovou substituci. Myslím, že se bez obav můžete obrátit na obě zařízení - sídlí v jedné budově. Je dobré mít zařízenou následnou péči už v době, kdy budete opouštět psychiatrické oddělení. Pokud by se vám to nepodařilo a vy jste začal opět užívat, i tak určitě níže uvedená zařízení kontaktujte. Vždy je možný ambulantní detox, nebo převedení na jinou látku.
Přeji vám ať je vám brzy lépe a vše dobře vyřešíte.
Za Drogovou poradnu
Marie Saudková