Zavislost
Levandule 😂
Zdravim, potreboval bych poradit. Pervitin beru asi 6 mesicu a chci se toho zbavit. Jsem vsimavej clovek a vzdy sebe analizuji v kazde situaci.. vsimam si ze kdyz si reknu stop za nejakou dobu jakobych zapomel proc sem si rekl stop a nekdy ignoruji vnitrni hlas a nebo proste to udelam aniz bych vedel proc. Tim padem jsem usoudil ze nevim jakej podmet si dam abych v tu danou chvili se dokazal zachovat spravne. Bo proste se bojim jak se zachovam.. jestli tohle je zavislost tak jak s tim prirozene ven. Bez zadnych leceben atd. S moji praci to ani nejde jinak. Jsem hodne chytry a nebere mi hlavu proc to delam.. mate nejake typy na posileni vule??

Odpověděl: Anna Novotná
Dobrý den, Levandule,
jestli Vašemu dotazu dobře rozumím, tak Vás Vaše mysl dokáže "očůrat" a i přes prvotní rozhodnutí s pervitinem přestat, si prostě jdete dát. A Vy nevíte, jak účinně tu stopku nastavit, aby neselhávala.
Práce se závislostí bohužel není otázka jednorázové intervence. Je to běh na delší trať, při kterém se propátrává, co si člověk danou látkou ve svém životě sytí, co mu v abstinenci brání, co naopak pomáhá atd.
Nemám tedy konkrétní jednoduchý tip, co zrovna u Vás na posílení vůle zafunguje. Neznám Váš příběh, Vaši osobnost atd.
Pokud se Vám nedaří abstinovat svépomocí, možná by opravdu stálo za to vyhledat odbornou službu. Existují i ambulantní možnosti, a to individuální či skupinové setkávání s terapeutem - adiktologem. Lze tedy pracovat, a přitom řešit svoji závislost a hledat cesty, jak z ní ven. V Mapě pomoci jsou k dohledání nejbližší adiktologické ambulance, na které je možné se obrátit a zjistit, jakou formu ambulantní podpory poskytují a zda by byla skloubitelná s Vaším zaměstnáním.
Mapa pomoci zde: https://www.drogy-info.cz/mapa-pomoci/
Držím palce, ať se Vaše abstinenční plány vyplní!
Za Drogovou poradnu zdraví
Andula Novotná