Úzkost, strach, marihuana, LSD
Filip V.
Dobrý den, je mi 24 let a obracím se na Vás s prosbou.
Ještě dva měsíce jsem byl velmi štastný, nápomocný, bez jedineho problémů, nicméně jsem si před dveřma měsíci dal své první LSD, to bylo skvělé, nádherné, vše jsem krásně vnímal apod. (To uz znate z predchozich dotazu).
Jak to tak ale bývá, člověk si chce tento stav zažít znovu. Měsíc po prvním tripu jsem si s kamaradem dal další, to už jsme kombinovali s travou a alkoholem. Uz od prvniho okamžiku jsem cítil, že mi neni tak krásně jako při prvním, nicméně jsem to nějak nevnímal a oddavali jsme se tripu jak jen to šlo.
Ale pak přišel moment, kdy jsme si s kamaradem lehli do postele a koukali na animovanou pohadku a moje mysl, která neměla jine rozptýlení, si zacala utvářet myslenky nekonecna, jak se můžu do*ebat na LSD, jak se můžu zlomit apod.
Naštěstí jsem se z toho vyspal a vše bylo po dobu dvou týdnů naprosto v pořádku, byl jsem šťastný.
Dva-tri tydny zpet jsem se s kamarádem jako každý den zhulil a koukali jsme na film o Van-Goghovi.
Jakmile jsem se dostal na myšlenku že si uřízl ucho kvůli depresi, tak mnou projela neuvěřitelná a nekontrolovaná úzkost.
Od té doby jsem zkoušel párkrát hulit, ale vždy se mi to vratilo, proto jsem úspěšně přestal, nicméně mi nezmizeli mé obavy a úzkost jsem si začal vědomě léčit meditacemi, videami apod.
Díky tomu jí teď umím zvládat a po většinu dne jsem v (pohodě), jakmile ale přijdu domu, tak myšlenky o sobě, o svým mozku, o tom jestli si můžu přihodit infarkt a ačkoliv dokážu těmto myšlenkám odolat, stále mam někde v zadní mysli pochyby a strach (nejspíše z další úzkosti)((to jsem si dokazal úspěšně diagnostikovat)).
Začal jsem cvičit, jsem produktivní, ale nemůžu dělat činnost, při které mam chvíli klidu (film, hry, hrani na kytaru), protože v pozadí je stále ta myšlenka, neodbytná a vlezlá.
Není to myšlenka na nic konkrétního, proto ji nemůžu nějakým způsobem uchytit a prozkoumat.
Stále se kontroluji, jestli náhodou nepřichází úzkost z ničeho.
Cetl jsem o PTSD a Hypochondrii, s čím se celkem ztotoznuji.
Pred nějakou chvíli jsem zde četl článek o dívce, která svůj stav popsala přesně tak, jak to prožívám já, která toto má už 7 měsíců (proč jsou boty červené atd.), jmenovala se tuším Mindy a mrzí mě, že ji nemohu nejakým způsobem kontaktovat, abych se dozvěděl, jestli tuto věc už nějak vyřešila, proto bych zde dal svůj e-mail, pokud mohu, aby mě mohla kontaktovat alespoň ona.. (z důvodu pravidel naší poradny o ochraně osobních údajů odebráno).
A teď k závěru, už jsem objednaný k psycholožce, ale nemyslím si, že mi extra pomůže, tudíž se na vás obracím s obrovskou prosbou, jestli jste se s tímto nesetkali.
Chci byt štastný jako předtím, ač vím, že jsem si to způsobil sám a budu si na to asi muset zvyknout, tak jestli mate jakoukoliv radu, prosím, sem s ní.
Jinak zaměstnat mozek funguje, ale ten nemůžu zaměstnávat 24/7 a chci chvilku odpočinku a duševního klidu.
Mockrát děkuji za dočtení až sem.
Přeji všem pevné zdraví, hodně štěstí a nečtěte si špatné stavy na LSD, jen si je vsugerujete a bude to jen horší.
Přeji vám krasný den a život, važte si ho.
Filip

Odpověděl: Amrit Sen
Filipe, zdravím Vás,
díky za důvěru. Co se Vám stalo, není zas až tak neobvyklé. Některým lidem, obzvlášť těm, kteří v sobě nosí z nejrůznějších důvodů předpoklady k psychickým poruchám, se stane, že u nich především halucinogeny, psychostimulanty, ale i konopné drogy nastartují psychickou poruchu, nebo prohloubí psychické onemocnění.
Podle toho, co píšete, jste se nedržel základních pravidel HR - harm reduction, pro snižování nežádoucích rizik, například pravidla drogy nekombinovat.
Naopak nepíšete, kdy přesně jste LSD užil naposledy, ale i užívání dalších drog se mohlo podepsat na tom, že symtomy poruchy, nebo onemocnění, samy časem neodezněly. Proto Vám rozhodně doporučuji vyhýbat se obloukem všem psychotropním látkám, THC nevyjímaje a ani alkohol pro Vás není bezpečný.
Nevím, jestli je v tuto chvíli psycholog tím pravým odborníkem, který Vám dokáže pomoci. Doporučuji, abyste se obrátil na specialistu na obdobné potíže, tedy psychiatra - adiktologa. Pokud byste potřeboval pomoci s kontakty na zkušené specialisty, napište ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, rádi Vám je obratem pošleme.
Jak a kde je můžete podle oblasti a typu zařízení vyhledat sám, se dozvíte na stránkách naší poradny, v rubrice Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html
Užitečné odkazy:
http://www.drogovaporadna.cz/halucinogeny.html
http://www.drogovaporadna.cz/halucinogeny/lsd.html
http://www.drogovaporadna.cz/konopne-drogy-uvod.html
http://www.drogovaporadna.cz/konopne-drogy-uvod/konopne-drogy.html
http://www.drogovaporadna.cz/drogy-a-nemoci/psychicka-onemocneni-a-drogy.html
Budeme rádi, když se ozvete a dáte vědět, jak Vám je, jak se situace vyvíjí, a jestli Vám byla odpověď užitečná.
Přeji Vám vše dobré, buďte na sebe opatrný,
Amrit Sen.