Hiv přenos cigaretou
Lom
Dobrý den , chtěl jsem se zeptat je možný přenos Hiv . Kdyby pozitivní člen Hiv+ měl ubalit cigaretu a omylem při držení filtru lehce navlhl trochou krvi ze zadery kterou měl na prste ., Po chvilce jsem si všiml že je krev vsakla v papíru , chci se zeptat jestli je možný přenos přes sdílenou ,, krvavou cigaretou “ , kdyby uživatel neužívání žádné léky . Děkuji

Odpověděl: Marie Saudková
Dobrý den,
osobně si myslím, že riziko přenosu u vás je minimální.
Virus Hiv umírá několik  vteřin po té, co se dostane mimo tělo.
Pokud byste měl obavy, že pro přežití viru vznikly podmínky (například vlhkost cigaretového papírku, který šel z úst do úst) bylo by dobré určitě si zají po cca 2-3 měsících na testy.
Níže vám posílám odkaz na poradenskou linku, kde můžete znovu položit váš dotaz a také se informovat, kdy by bylo dobré se nechat otestovat.
ČESKÁ SPOLEČNOST AIDS POMOC Červená tužka800 800 980BEZPLATNÁ ANONYMNÍ NON-STOP LINKA
Určitě nemusíte propadat panice.
Přeji vám aby celá věc dobře dopadla.
Za Drogovou poradnu
Marie Saudková