Knedlík
Jan87
Dobrý den
1) chci se zeptat jsem občasný užívatel pervitinu, dávám si to nosem, a pokaždé se mi udělá knedlík v krku nevíte čím to může být? A jak se tomu vyvarovat?
2) se mi ještě dělají v zadu v krku (přechod mezi nosohltanem) husté “sliny” spíše to jsou
“chuchvalce” extra hustých slin které se dají odstranit třeba vatovou tyčinkou, ale po 10min
jsou zas zpátky a trvá to třeba celej den.
Napadlo měl jestli se takhle nebrání ta sliznice ale radši se zeptám váš děkuji :)
3) doporučili by jste prosím nějaké kapky na rozšířené zornice :)

Odpověděl: Nikol Spůrová
Jan87, zdravím Vás,
děkujeme za dotaz i Vaši důvěru. Internetové poradenství má bohužel své limity. Nejen my, ale ani nikdo jiný Vám na dálku spolehlivě neřekne, co Vám vlastně je. To může pouze lékař, poté, co Vás vyšetří.
Píšete, že jste občasný uživatel pervitinu a tyto obtíže se Vám objevují právě po jeho užití. Přál byste si těmto komplikacím vyvarovat a nevíte jak. Asi Vás zklamu svou odpovědí, ale je naprosto jednoduchá. Stačí si dát vše dohromady a vyvarovat se pervitinu. Vaše potíže samozřejmě také nemusí souviset s užitím pervitinu.
Důležité je zmínit, že pervitin obecně negativně působí na nosní přepážku. Uživatelé jsou náchylnější k infekcím horních cest dýchacích a mohou častěji také krvácet z nosu, což není nic příjemného. Při dlouhodobém a intenzivním užívání může dojít až k úplné destrukci nosní přepážky. Nepíšete, jaké používáte pomůcky ke Šňupání. Aby nedocházelo k závažnějšímu poškození nosní sliznice, je vhodné používat měkčí „šňupátko". Tvrdé brčko může snadněji způsobit poranění. Poškozená sliznice může být také bránou pro přenos žloutenky typu C a jiných onemocnění.
Z toho, co popisujete v dotazu je jasné, že Vám pervitin nesvědčí a pravděpodobně ani nebude. Pokuste se mu tedy vyvavrovat, stejně tak i jiným drogám.
Někdy užití pervitinu způsobí tzv. psychosomatizaci, užití pervitinu přivodí úzkost, začněte se více pozorovat a vaše tělo se „stahuje". Tyto zážitky mohou být pro jedince nepříjemné a již před dalším užití na ně intenzivně myslí a celý proces se opakuje.
Pokud by potíže i nadále přetrvávaly, doporučuji se obrátit na Vašeho ošetřujícího lékaře a otevřeně s ním promluvit.
Ptáte se také na kapky na rozšířené zornice. Jestliže máte nějaké potíže, doporučuji se obrátit na očního lékaře, který Vám adekvátně poradí dle Vašeho stavu.
Stačí takto? Pokud se potřebujete na cokoliv doptat, neváhejte znovu napsat.
Buďte na sebe opatrný!
S pozdravem,
Nikol Spůrová