Adiktologie, testy
Mmm
Dobrý den,
chtěla bych se zeptat, zda nevíte v Praze o adiktologickém centru, kam se dochází vyloženě a čistě jenom na testy bez nutnosti účasti skupinových sezení.
Děkuji moc předem za odpověď a přeji hezký zbytek dne.

Odpověděl: Anna Novotná
Dobrý den, Mmm,
děkujeme za Váš dotaz.
Přiznám se, že o takovém léčebném zařízení, které by provádělo pouze testy na přítomnost návykových látek, bez další spolupráce s klientem, nevím. Léčebná zařízení takto testy opravdu neprovádějí a to z několika důvodů: bylo by to poměrně nákladné a tato zařízení používají orientační testy z moči či slin, které jsou běžně dostupné v lékárnách. Jak uvádím, jde o testy orientační, tedy takové, jejichž validita není 100%, mohou vykazovat falešnou pozitivitu, ale i negativitu. Jejich výsledek tedy nelze použít například jako důkaz u soudu apod., za 100% platný se považuje pouze test laboratorní.
Každý má tedy možnost zakoupit si tento orinetační test a otestovat se sám, v domácích podmínkách.
Pokud jde o adiktologická zařízení, není to tak, že je ve všech z nich nutné účastnit se skupinových aktivit, jsou zařízení, jako například adiktolgické ambulance, která nabízejí individuální spolupráci s klientem. V Praze můžeme doporučit například Adiktologickou ambulanci SANANIM http://www.sananim.cz/o-nas-1/adiktologicka-ambulance-a-adiktologicka-ambulance-pro-mladistve-aa.html
Více o testování na přítomnost NL najdete na našich stránkách zde:
http://www.drogovaporadna.cz/pro-rodice-a-blizke/testovani-na-pritomnost-drog.html
Pokud byste chtěla provést testy na přítomnost návykových látek v těle a jejich výsledek potřebovala doložit například nějakému oficiálnímu orgánu jako je soud, OSPOD apod., je možné se nechat otestovat jako samoplátce zde:
Ústřední toxikologická laboratoř
při Ústavu soudního lékařství a toxikologie Všeobecné fakultní nemocnice v Praze
areál Dětské kliniky, 1.patro, budova A2
Ke Karlovu 2, 120 00 Praha 2,
Tel.: 224 967 188
- konzultace k odběru na tel.: 224 911 267
http://www.vfn.cz/pracoviste/kliniky-a-oddeleni/ustav-soudniho-lekarstvi-a-toxikologie/
Snad Vám takto odpověď stačí.
Přeji fajn dny.
Za Drogovou poradnu zdraví
Andula Novotná