Kratom + úzkosti
Helena
Dobrý den, jsem už opravdu zoufalá, jdu si pro radu. Můj 18 tiletý syn se léčí u psychiatričky od února 2021 na psychické ataky a záchvaty úzkosti a do toho bere Kratom na kterém už je bohužel závislý. Hubne, nechutenství, spí přes den, v noci je vzhůru, nezvládá chodit do školy, na terapie někdy ano, někdy ne. Už byl 3x objednaný na ambulantní odvykačku toho hnusného Kratomu, který je v České republice volně prodejny! Nejdříve bral lék Sertralin a před 14 dny mu psychiatrička vyměnila léky, teď bere Elicea a Grandaxin. Psychiatrička ví, že syn bere Kratom a prý se to vzájemně neovlivňuje, nechce se mi tomu věřit, má záchvaty úzkosti tak obden, to přece není možné, když bere léky. Snažím se syna motivovat a říkám mu ať ten Kratom vysadí, nebo snižuje, on se bojí..., Kratom bere jednou denně 1,5 gramů, mam pocit, ze už je to na hospitalizaci..., syn ale nechce o tom slyšet..., nevím co dál, jsem bezradná. Ještě bych měla doplnit, že Kratom syn bral už někdy v lednu a pak začátkem února ještě vyzkoušel jednou tzv. Havajskou růži a od té doby má ty záchvaty úzkosti.... moc Vám děkuji za odpověď. Kxxxxxxxxx

Odpověděl: Nikol Spůrová
Dobrý den, Heleno,
z toho co jste popsala je jasné, že máte o svého syna obavy a nemáte to vůbec jednoduché. Bohužel takto přes internet bez dalších informací nedokážeme určit, co vyvolává úzkosti vašeho syna. To, že to je kratom zesiluje, nemůžeme ani vyloučit. Možná byste mohli začít tím, že se spojíte s adiktologickou službou a celou situaci s odborníky jako příbuzní proberete. Podporu si zasloužíte i vy jako rodina. S kolegy můžete probrat možnosti, jak syna motivovat k léčbě.
V Praze můžete například do naší poradny pro rodiče. Kontakt zde:
Poradna pro rodiče, partnery a osoby blízké, SANANIM, z. ú.
Žitná 1574/51
110 00 Praha 1
pevná linka: +420 284 824 234
mobil: +420 739 268 527
e-mail: rodice@sananim.cz
http://www.sananim.cz/o-nas-1/poradna-pro-rodice-ppr.html
Pokud je pro Vás Praha nedostupná, napište, jaká větší města máte poblíž a zašleme Vám vhodné kontakty.
Základní informace, co můžete dělat, naleznete i tomto odkaze: http://www.drogovaporadna.cz/pro-rodice-a-blizke.html
Pokud by se Váš syn sám rozhodl pro léčbu, může navštívit adiktologickou ambulanci i sám a probrat možnosti jeho léčby.
Moc Vám držím palce a jestli budete potřebovat další podrobnější informace, dejte vědět.
S pozdravem,
Nikol Spůrová