Pálení jazyka
Kristyna12
Dobrý den,
o víkendu jsem si poprvé dala extázi, zřejmě rizlou pervitinem. Od rána následujícího dne mi brni/pálí jazyk. Nekousla jsem se ani jinak jazyk neporanila.
Chci se zeptat, co s tím, popřípadě, zda brnění odezní.
Vzhledem k prvnímu užití mám strach.
Je to velmi nepříjemné.
Děkuji

Odpověděl: Amrit Sen
Kristyno, zdravím Vás,
díky za důvěru. Chápu Vaše znepokojení, ať už jsou nepříjemné potíže způsobeny čímkoli, měly by nejpozději v horizontu dní, pokud se vyhnete všem návykovým látkám, samovolně vymizet. Pokud se tak nestane, nebo jste cítila nějaké další potíže, vyhledejte lékaře.
Doporučuji Vám vzít zkušenost jako zprávu organizmu, Vašeho těla i psychiky, že pro Vás drogy nejsou to pravé ořechové a najít si zábavu s trvalejšími benefity.
Pokud Vás zkušenost neodradí a budete dál tahat čerta za ocas, měla byste dodržovat základní pravidla pro bezpečnější užití:
Doporučuji Vám opatrnost. MDMA (Extáze) - (3,4-methylenedioxy-methamphetamin), není ani nevinná, natož bezpečná droga. V tabletách nikdy nevíte, s jakými látkami může být smíchaná, nebo čím je ředěná, často jde o velmi nebezpečné příměsi. U MDMA v krystalické formě, je těžké určit, nebo odhadnout její množství, tedy dávku, takže vždy existuje zvýšené riziko předávkování. Ani na pohled "čistě" vyhlížející krystalická látka, „sympatická" tableta, nebo „koule", kvalitu drogy nezaručuje. Stává se i to, že ani jedna ze zmíněných forem vůbec MDMA neobsahuje.
Rizik, souvisejících s užíváním MDMA je celá řada, nejškoláčtější chybou bývá zanedbání pitného režimu a následná dehydratace, "dokopávání" se, tedy přidávání si drogy v průběhu jedné "jízdy", včetně kombinování s dalšími drogami, alkohol nevyjímaje. Porušení těchto zásad má za následek zvýšené riziko toxické psychózy, dehydrataci, kolaps, selhání životně důležitých orgánů a může končit i smrtí.
Vyvarujte se rizikového sexu, vždy použijte kondom.
Pamatujte na to, že před užitím MDMA byste měl být vždy odpočatá, v dobré psychické, tělesné i zdravotní kondici, v přívětivém prostředí a nikdy neprotahovat "jízdu" déle, než přes jednu noc. Dostatečně pít nealko nápoje a přes možnou nechuť k jídlu, alespoň občas něco výživného zakousnout. Dávat si pauzy, v průběhu „jízdy" pravidelně „chillovat", dávat si oraz od intenzivního dění a hluku.
Velmi důležité je si následně poctivě odpočinout, zdravě a vydatně se najíst a napít, osprchovat, vyspat se. Doplnit vitamíny, nejlépe ovocem a zeleninou, případně potravinovými doplňky, také minerály, dobrá je kombinace vápník, hořčík, zinek.
Se zklidněním a usínáním může pomoci čaj z meduňky. Tu i další potravinové doplňky koupíte v lékárně, ale i běžných obchodech.
Další užití drogy odložte na co nejdelší čas, snížíte tak riziko vzniku závislosti a umožníte organismu se zregenerovat.
Více se dočtete na stránkách naší poradny:
http://www.drogovaporadna.cz/halucinogeny/mdma-extaze.html
http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy.html
Další informace zde:
http://www.extc.cz/extaze.html
http://www.extc.cz/riziko-predavkovani-mdma.html
http://www.edekontaminace.cz/clanek/1/293/je-extaze-zabijak-i-.html
http://www.magazin-legalizace.cz/cs/articles/detail/160-extaze-tak-trochu-jina-droga
http://www.drogy-about.estranky.cz/clanky/stimulanty/extaze.html
http://www.drogy.cz/extaze/kap-nasledky-uzivani-extaze.html
http://navykovelatky.cz/tanecni-drogy/extaze/
Stačí takto? Přeji Vám vše dobré,
buďte na sebe opatrná, Amrit Sen.