Hodně špatný stav po piku
Gurgil
Dobrý den.
Chtěl bych se zeptat. Včera jsme s kamarády měli pervitin. Celkem jsme měli cca 4 dávky šňupáním každý.Po první nebyl žádný problém. Problém nastal po 2 kdy to bylo ještě v pohodě ale zaznamenal jsem menší zapomětlivost vůči mé mluvě. Většinou mi trvalo najít to správné slovo 4-5 sekund.Po 3 dávce to bylo zase vše v pořádku. No a ten hlavní problém nastal po té 4 dávce. Pamatuji že se mi do toho už nechtělo ale přemluvili mě kamarádi. Jak jsem si dal tu 4 dávku. Pamatuji že jsem se během pár sekund cítil jako bych nebyl vůbec pod vlivem drogy. Zkrátka jako než jsme vůbec začali s tou první. Po cca 5 minutách jsem začal pociťovat ale divné tlaky v hlavě s tím že jsem začal zase zapomínat slova. Po dalších cca 10 minutách to bylo horší a po 10 minutách jsem už nemohl mluvit skoro vůbec. Prostě to nešlo. Ale v hlavě jsem si vše uvědomoval. Nepanikařil jsem abych si to neudělal horší. Napadlo mě že zkusím napsat zprávu abych si otestoval jestli jde pouze o mluvu a nebo už je problém někde jinde. Jakmile jsem zjistil že nejsem schopný ani psát tak jsem začal cítit v mozku divný pocit. Jako by se mi tam začaly ty slova které jsem zapomínal přebijet přez sebe. Tak jsem se uklidnil sedl jsem si a pustil hudbu abych se odreagovat. Za 5 minut jsem byl schopný už něco málo říct ale většinou to byly 2 slova a zbytek jsem opět zapoměl. Tak jsem si řekl že se mi aspoň vrací nějak ta slova.po 20 minutách jsem chytl ale takový stres že mi to rozproudilo mozek tak na 200 procent a začal mluvit konečně nějaké věty. Které ale vůbec nedávaly smysl. V hlavě jsem věděl co chci říct. Ale když jsem promluvil začali se mi ty slova přehazovat strašně šíleně. Po 20 minutách jsem už pociťoval paranoiu a měl strach že mi to nějak trvale poškodí mozek. Poté že to je schizofrenie atd. Tak jsem si lehl pod deku a snažil se nějak uklidnit. Poslední špatný stav se stal po 5 minutách kdy jsem se už cítil jako bych byl úplně někdo jiný a zkrátka jsem si už říkal že jsem se zbláznil. Mluva byla strašně roztekana a přebíjeli se mi myšlenky. To trvalo cca 30 minut kdy mi nějakým způsobem došlo. Že se musím uklidnit jinak se mi teprve stane něco z mozkem. Říkal jsem si furt dokola že to je jen tou drogou atd. No a zhruba po 10 minutách jsem už byl v pořádku s tím že sem tam se mi nějaké slovo spletou nebo je zkomolím. Když jsem se dneska ráno vzbudil. Cítím se strašně rozbitě a zpomaleně. Mám menší halucinace a mluvím normálně akorát cítím že to myšlení je trochu divné a občas nějaké slovo zkomolím nebo spletu. Myslíte že se to zpravi po úplně detoxikaci ? Nebo to takhle zůstane a znamená to že jsem si mozek doopravdy trochu poškodil. Popř. Co to mohlo být.

Odpověděl: Marie Saudková
Dobrý den,
děkujeme vám za dotaz - zároveň se vám omlouvám, že ho zodpovídáme až po nějaké době.
Vzhledem k množství dotazů pro nás není vždy možné odpovídat obratem.
Píšete o nepříjemném stavu po užití pervitinu. Bohužel se nezmiňujete, jestli to bylo vaše první užití nebo nebylo. Další a  další dávky drogy (spojené samozřejmě také s únavou) u vás vyvolaly reakci, kterou popisujete. Jde samozřejmě o stav vyvolaný drogou, bohužel je ale možné, že se během intoxikace opravdu něco začalo dít s vaším mozkem. Pervitin je bohužel látka, která podporuje rozvoje různých paranoidních stavů a psychoz. To ještě neznamená, že se u vás musí dít něco takového.Každopádně to, co jste prožil vyžaduje pozornost. Není moc pravděpodobné, že jste si mozek poškodil - to byste musel být v bezvědomí, nebo mít epileptický záchvat. Může ale jít o psychotickou reakci, po které samozřejmě můžete mít také následky.
Ve všem případě bych  byla opatrná a další drogy (zejména pervitin) bych vám už doporučila rozhodně neužívat.
Den po užití jste psal, že stále špatně formulujete slova.
Bylo by dobré zhodnotit jak je to teď, po několika dalších dnech.
Pokud jakékoliv vaše potíže ještě přetrvávají, určitě bychom vás nasměrovali na odbornou pomoc.
Pokud tomu tak je, napište nám jaké větší město máte poblíž a my pro vás vyhledáme vhodné zařízení, kde můžete svůj stav konzultovat.
Rozhodně bych vám doporučila abstinovat, po dalším užití pervitinu se stav může vrátit ještě silněji.
Přeju vám ať je vám lépe.
Za drogovou poradnu
Marie Saudková