Přítel bere pervitin
Anet96
Dobrý den, obracím se na vas s dotazem. Přítel přišel minulý rok diky pervitinu o řidičák, ( kamarad s kterym v te dobe pracoval bral taky ) mě nejdriv tvrdil ze je to za alkohol. Pravdu sem se dozvěděla az po 2 tydnech po tom co sem nasla listek kde to bylo napsano. Tvrdil mi že si to dal jen jednou a že ho zrovna chytli. V minulosti uz drogy bral a zkoncil stim sam ze dne na den diky tomu ze se s byvalou pritelkyni prestehovaly na druhou stranu republiky. Stou se rozesel a vratil se zpatky do města. Od te doby uplynulo skoro 8 let. Tak sem mu verila ze to byl jen nejaky zkrat. Postupem casu sem ale zjistila ze si to dava stale a lhal mi do oci ze nic nebere ze to k zivotu nepotrebuje. Nachazela sem i pytlicky, brcka, vahy, sklenenky, kousky alobalu. Kdyz sem mu jednou pri hadce rekla ze mu dam test rekl klidne. Ovsem asi necekal ze vyjde pozitivni, zacal brecet ze potrebuje ode me pomoct ze nedokaze rict ne kdyz mu to nekdo nabízí ze jinak on sam to nevyhledava. Ze si dal 3 dny pred testem diky chlapkovi co rekontruoval bytovku v ktere bydlime( na nem to bylo ale poznat hned ze bere) Ze se nepovazuje za zavisleho, ale ze to na na uklidneni, navozeni nalady kdyz je ve stresu( jako kuraci cigaretu )pritom je kurak . Rekla sem mu na zacatku vztahu kdyz mi vypravel o sve drogove minulosti ze kdyz si da obcas ze stim nemam problem kdyz mi to rekne a kdyz bude fungovat normalne dal .. ale kdyz sem se dozvedela ze si daval za mimy zady a jeste mi lhal kvuly tomu tak sem mu rekla ze bych si prala kdyby to odboural uplne. Rekl mi ze se o to pokusi, prestal se stykat stim kamaradem diky kteremu si dal poprve, i dalsimi jeho kamarady. Ze kdyz by ho na to prepadla chut ze chce abych u toho byla. Myslite ze to tak nekdo muze mit nastavene v hlave? Ze si da jednou za mesic az dva a pritom dokaze normlane fungovat, pracovat ?.ze si da kdyz ma ,,splin'' malou davku aby mu bylo dobre a zapomenout na to a fungovat zase normalne ? Dekuji za odpoved

Odpověděl: Anna Novotná
Dobrý den, Anet96
moc díky za Váš dotaz.
Odpověď, zda někdo dokáže ukočírovat svoje braní v takové míře, v jaké popisujete - tedy občasné užívání bez selhávání v běžném životě - můžu odpovědět, že ano, některým uživatelům se to může dařit. Otázkou je, zda mezi ně patří Váš přítel, to bohužel nejsem schopná odhadnout. Další otázkou je, jak dlouho je takové nárazové braní udržitelné, kde má uživatel bod, ve kterém se užívání překlopí do každodenní potřeby....
Pokud by Váš partner zjistil, že je abstinence těžší, než čekal a potřeboval by odbornou podporu, můžete mu nabídnout pomoc ve vyhledání vhodné služby a případně doprovod. Například nejbližší adiktologickou ambulanci můžete vyhledat zde zde: https://www.drogy-info.cz/mapa-pomoci/
Vám bych moc doporučila obrátit se na služby pro blízké osoby uživatelů drog. Dovedu si představit, že Vaše situace nemusí být vůbec jednoduchá, přítel žádá od Vás pomoc, ale na Vás toho může být také hodně. Možná by Vám pomohlo mít místo, kde můžete situaci osobně a otevřeně s někým probrat a ulevit si.
Pokud nemáte Prahu úplně daleko, je možné se obrátit na Poradnu pro rodiče a blízké SANANIM http://www.sananim.cz/o-nas-1/poradna-pro-rodice-ppr.html.
V Případě, že je pro Vás Praha špatně dostupná, zkuste se na ně obrátit telefonicky nebo mailem, určitě Vám doporučí vhodnou službu ve Vašem okolí.
Přeji vše dobré a za Drogovou poradnu zdravím
Andula Novotná