Celotělové křeče
Křeče meth
Dobrý den,
známá měla po požití převážně pervitinu celotělové křeče poté co si vzala benzodiazepiny na usnutí. Po nějaké době začala mít celotělové křeče, které se projevovaly velmi prudkým škubáním horních i dolních končetin. Stav trval relativně krátce, několik desítek vteřin,poté upadla do spánku, kdy se křeče uklidnily, ale svalové napětí a třes byl patrný dál i během jejího spánku. Poté se během spánku vzbudila po cca 15 minutách a celý proces se opakoval, opět prudké záškuby všech končetin. Poté opět západní do spánku, včetně chrápání při poloze na zádech a trvající zřejmé napětí ve svalech ne však přímo záškuby celých končetin. Třes patrný. Na svalech v obličeji. Chtěl bych vás poprosit o krátkou diferenciální diagnostiku s možnostmi a alespoň jisté nastínění pravděpodobnosti uvedených diagnóz i pro ostatní. Známá se s ničím neléčí, EP nikdy neprodělala. Děkuji moc za odpověď.

Odpověděl: Nikol Spůrová
Křeče meth, zdravím Vás,
děkujeme za dotaz. Je fajn, že máte o Vaši známou starost.
Bohužel takto na dálku nejsme schopni diagnostikovat a ani nikde jinde. Příčin může být velmi mnoho.
Každé užití drog a už vůbec kombinace několika látek je vždy velmi riziková a může způsobit zdravotní komplikace, dokonce i smrt. Vždy záleží na konkrétním jedinci, pohlaví, tělesné konstituci, metabolismu, zdravotním stavu, aktuálnímu duševnímu rozpoložení, zkušenostech, dávce, kvalitě a složení drog a dalších okolnostech.
Netroufnu si vůbec takto na dálku říci, zda se jednalo o epileptický záchvat, předávkování, vyčerpání nebo něco úplně jiného. Nicméně bych Vaší kamarádce doporučovala nadále neexperimentovat a ideálně svou zkušenost probrat se svým ošetřujícím lékařem. Na něm poté je, zda indikuje speciální vyšetření.
Stačí to takto?
Přeji vše dobré!
S pozdravem,
Nikol Spůrová