Info
Karin
Dobrý deň.
Chcem sa spýtať či jednorázová dávka thc môže mať nejaké oneskorené účinky na psychiku? Prvýkrát v živote som si v auguste potiahla z vaporizačného pera s obsahom THC s tým, že som nevedela, že to obsahuje práve to. Dozvedela som sa to až potom. Veľmi ma to mrzelo, lebo som sa tomu chcela odjakživa vyhýbať. Chvíľu po užití som nemala žiadne fyzické ani psychické účinky. Bolo to naozaj len jedno potiahnutie. Len sa chcem spýťať či takáto malá jednorázová dávka (čo som čítala, tak z jedného potiahnutia z vaporizačného pera je to 4 mg THC cca) môže mať nejaké účinky aj o tri mesiace neskôr? Nič som za ten čas na sebe nepozorovala, ale v posedných dňoch je naozaj stresujúcejšie obdobie, dosť veľa premýšľam nad budúcnosťou a teraz som si spomenula na to THC a mám chrobáka v hlave či to s tým stresom nesúvisí. Nehľadám len ozaj príčinu tam, kde nie je a namiesto tohoto špekulovania mám zabudnúť na to, že som to brala, hoci som z toho trochu sklamaná?
Ďakujem za odpoveď

Odpověděl: Amrit Sen
Karin, zdravím Vás,
díky za důvěru. Chápu Vaše obavy, které však s užitím THC před 3 měsíci nejspíš nesouvisí, byť to úplně vyloučit nelze. Někdy se stává, že THC, psychostimulanty, halucinogeny, nastartují, nebo rozvinou psychickou poruchu, ke které měl člověk z nejrůznějších důvodů předpoklady, a to i po jednorázém užití minimální dávky drogy.
Proto Vám doporučuji, ať už je příčina jakákoli, vyhledat lékařskou pomoc a potíže konzultovat lékařem - psychiatrem. Zároveň, abyste se napříště obloukem vyhnula všem drogám, v opačném případě byste riskovala závažnější potíže.
Užitečné odkazy:
http://www.drogovaporadna.cz/konopne-drogy-uvod.html
http://www.drogovaporadna.cz/konopne-drogy-uvod/konopne-drogy.html
http://www.drogovaporadna.cz/drogy-a-nemoci/psychicka-onemocneni-a-drogy.html
Přeji Vám vše dobré,
Amrit Sen.