Hledám řešení
Filip
Dobrý den bude mi 25 let a 15 let cca kouřím marihuanu pervitin jsem užíval tento rok asi 7x naposledy 4x před měsícem a to bylo každý pátek do toho alkohol a marihuana teď po měsíci už jen marihuana ale mám pocity na zbláznění se nechci to už dělat ale to zelená rostlina si nějak získala mou přízeň a to i přes nejhorší psychické fyzické tělesný stavy kdy po marihuaně takzvaném bongu mám pocity na umření totálně na mě vyjedou všechny výčitky co všechno dělám špatně v životě často měním práce připadá mi že lidi jsou na mě zlí a celkově sami na sebe a všem jde jenom o peníze a snažím se být lepším člověkem ale ztrácím se v povinnostech a bohužel pořád řeším jen ty drogy chci s tím už skončit protože teďka po měsíci detoxikace pervitinu mám pocit že mi ta tráva vyvolává nějaké flashbacky a připadám si vyčerpaný a mám pocit ty že umřu mám v těle tiky a musím se jít vždy projít nedokážu sedět stát ani ležet musím prostě jít věřím že to zvládnu sám

Odpověděl: Nikol Spůrová
Dobrý den, Filipe,
děkujeme za Váš dotaz. Bohužel takto přes internet nejsme schopni Vaše potíže diagnostikovat a dát Vám univerzální radu, jak je sám zvládnout. Na Vašem místě bych se obrátila na některou z adiktologických služeb a celou situaci probrala s odborníky. Píšete, že užíváte marihuanu několik let a v posledním období jste také vícekrát užil pervitin. Nyní prožíváte pocity vyčerpání, na zbláznění či dokonce, že umíráte. Provázejí Vás také výčitky svědomí a připadáte si nepochopený ze strany blízkých lidí, ba dokonce jsou na Vás zlí. To jsou velmi varovné signály, kdy je načase vyhledat odbornou podporu a pomoc. Obvzlášť po tolika letech užívání THC. U některých jedinců může i jednorázové užití drog (včetně THC) vyvolat vážné psychické potíže. To se bohužel velmi nelehce řeší "samo". Někdy se stává, že je pro Vás zážitek tak nepříjemný a si při obavě z toho, že stav přijde znovu, si tyto nepříjemné pocity opakovaně přivodíte. Obava ze smrti není zrovna malý strach.
Jestliže se Vám tyto pocity po užití drog objevily, je pravděpodobné, že se Vám budou znovu opakovat. Proto by bylo na místě se dalšímu užívání drog vyhýbat a to včetně alkoholu. Není ostudou vyhledat pomoc a poradit se. Můžete si domluvit třeba jednorázovou schůzku, probrat možnosti a poté se rozhodnout, zda pomoc využijete. Jak Vám to zní?
Existují i služby, kam je možné se obrátit zcela anonymně a bezplatně.
Když napíšete, ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, rádi Vám kontakty na vhodná zařízení zašleme. Budu ráda, i když napíšete pokud se budete potřebovat na něco doptat a zda Vám odpověď k něčemu byla.
Stačí Vám to takto?
Přeji Vám vše dobré a buďte na sebe opatrný!
S pozdravem,
Nikol Spůrová