THC v moči
nikdo
Dobrý den, jak dlouho by mohlo trvat než se vyplaví všechno THC v moči, když jsem poslední dva měsíce kouřila cca 2-3x týdně marihuanu a předtím každý den? Jsem vyhublá, prý váha má taky na pozitivní test vliv. Mohlo by to trvat měsíc? Děkuji

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás,
doby prokazatelnosti z tělních tekutin u THC (účinná látka marihuany) se pohybuje v těchto přibližných obdobích:
detekce moč = 1 až 30 dní (lze i déle u každodenních uživatelů, při konzumaci občas do 14 dní)
detekce krev = do 14 dní (při občasném užití cca týden)
detekce sliny = jako u krve
Podotýkám, že jde o orientační údaje, jelikož je to vždy velmi individuální záležitost. Doba záchytu se odvíjí především od intenzity a od frekvence předešlého užívání, velikosti dávek, množství obsažených účinných látek (tedy kvalita konkrétní drogy) a na individualitě metabolismu. Pokud jste užívala denně a později několikrát v týdnu, počítala bych spíše s tou horní hranicí. Také nejde opomenout skutečnost, že právě THC se usazuje v tucích, z nich se postupně uvolňuje do organismu a metabolizuje. Metabolity u běžně dostupných a používaných testů ukážou pozitivní výsledek oproti jiným drogám poměrně dlouho. To znamená, že dotyčná testovaná osoba nemusí být přímo pod vlivem drogy, nicméně je to důkaz, že v posledních dnech, byla droga konzumována.
Můžete si na své náklady zakoupit orientační test (v lékárnách je běžně k dostání, nebo lze zakoupit přes internet) a sama se otestovat.
Stačí to takto?
Za Drogovou poradnu, Markéta Kordová