Marihuana
Šimon
Dobrý den,
ve středu 22.9. jsem si s kamarádem dal trávu. Dostal jsem badtrip - úzkost, strach ze smrti, všechno jsem prožíval tak nějak hůř (měl jsem strach, že se mi popalilo hrdlo a už se nenadechnu atd.). Do rána se to uklidnilo, ale já měl furt takový divný pocit. S tím, že včera večer jsem dostal z náhlého stresu tento stav dostal znovu - nebyl tak intenzivní, ani tak dlouhotrvající (po 2hod byl pryč), každopádně nepříjemný byl (mj. mě taky tlačily spánky). Hodně jsem hledal a zjistil jsem, že to bývá normální, když to nezkušený nebo nepřipravený "hulič" přežene (trávu jsem měl podruhé po 2 roční pauze). Odezní to tedy samo? Nemám se čeho bát? Zjistil jsem, že se ta intenzita tohoto "prožitku" zmenšuje, když na to nemyslím.
Děkuji.

Odpověděl: Marie Saudková
Dobrý den Šimone,
Je skvělé, že se na nás obracíte.
Ano - vaše stavy nemusí vůbec nic znamenat. A nebo naopak mohou a může se jednat o rozvíjející se duševní onemocnění. Já vaše stavy nemohu na dálku nijak diagnostikovat.
Pokud se už stavy nebudou vracet, můžete vše nechat být. Určitě bych vám ale doporučila s trávou už neexperimentovat, zdá se, že vaše psychika na ni nereaguje dobře a potíže by se mohly vracet.
Pokud se vaše stavy ještě vrátí, prosím nepodceňujte situaci a navštivte lékaře, který vám může pomoct diagnostikovat váš stav.
Můžete se poradit s vaším praktickým lékařem, případně na poradenské lince Kontaktního centra tel:
602 666 415 (po - pá 13 - 17)
nebo v Centru Krizové Intervence v Bohnicích, pomoc nabízí rychle, bez předchozího objednání, 24 hodin denně. Telefon 284 016 110.
Na obou místech bývá přítomen psychiatr a můžete se k němu po předchozí domluvě objednat.
Přeji vám, aby se váš stav upravil co nejdříve.
Za Drogovou poradnu
Marie Saudková