ztráta libida
Max
dobrý den, je mi 45. let mám dotaz 2.roky jsem každý den bral silné opiáty(tramal a pak Doreta) na bolesti zad a však po tu dobu jsem si na ně navykl,takže sem je bral když už jsem nemusel (bylo to o hlavě)..když jsem to pak zvládl silou vůle (dnes již neberu) zjistil jsem že jsem ztratil chuť o sex ztráta libida, tak si říkám je to kvůli jejímu užívání (zneužívání) léků na bolest? Vrátí se mi chuť na sex ? Děkuji za odpověď K.

Odpověděl: Nikol Spůrová
Dobrý den, Maxi,
děkujeme za váš dotaz. V prvé řadě Vám gratuluji k vysazení opiátů, to je dobrá práce. Nyní k Vašim otázkám. Bohužel takto přes internet nejsme schopni bez další anamnézy určit příčinu vaší ztráty chuti na sex. Sexuální dysfunkce bývá běžný problém u lidí, kteří se potýkají s chronickými bolestmi. Tomuto tématu se zatím moc odborníků nevěnovalo. Tedy může být obtížné zjistit, zda jsou léky proti bolesti přímou příčinou ztráty chuti na sex.
Jeden z faktorů, který může skrýt vztah mezi poklesem libida a užívání léků proti bolesti, je deprese. Opioidy mohou také snížit sexuální funkčnost, protože ovlivňují hormony, které regulují produkci pohlavních hormonů. Sexuální dysfunkci může způsobovat i nízká hladina testosteronu.
Na Vašem místě bych se obrátila na Vašeho lékaře a celou situaci probrala včetně možností, jak sexuální libido zvýšit. U mužů užívající opiáty za účelem léčby bolesti je primární terapií doplňování testosteronu. Vhodnější však mohou být léky na erektilní dysfunkci, jako je např. Viagra, Cialis nebo Levitra. Konzultujte to však se svým lékařem.
Stačí Vám to takto?
Přeji vše dobré!
S pozdravem,
Nikol Spůrová