Krvácení dásní
Milan
Dobrý den, rád bych poprosil o odborný názor ohledně uspokojení dívky orálním sexem. Bohužel mam citlivé dásně a někdy se mi stane když saju nebo se bouchnu kartáčkem při čištění zubu do dásní, ze se mi spustí krev. Není to žádný extrém (jen proste odplivnu růžové sliny ) Je možné se takto nakazit HIV, když se toto stane při orálním sexu a já ji budu ústně a jazykem uspokojovat ? Někde jsem se dočetl, ze musí člověk mít čerstvě krvácejicí ránu například vytrhnuté zuby, kousnutí do jazyka. Stačí se takto nakazit nebo musí mít i dívka okolo pohlavního orgánu také krev například menstruační nebo po holení. Bohužel uz nevim jestli se mi krev z dásní zrovna nezpustila. Spíše ne. Děkuji za vaši odpověď.
S přáním hezkého dne

Odpověděl: Amrit Sen
Milane, zdravím Vás,
díky za důvěru. Píšete na Drogovou poradnu, předpokládám tedy, že máte nějakou zkušenost s užíváním návykových látek, opravte mě prosím, jestli se pletu. Ujišťuji se proto, jestli Vás mohu odkázat na zařízení, které pracují s uživateli návykových látek. Pokud ne, doporučuji zajít k lékaři, který Vám může vypsat žádanku na laboratorní testy.
Způsobem, který popisujete, se můžete snadno nakazit nejen HIV, ale i dalšími nemocemi, například syfilis a pokud by došlo ke krevní výměně také žloutenkou typu C. Doporučuji Vám tedy vyhnout se napříště všem praktikám, při kterých by mohlo dojít kontaktu s krví, ať už někoho jiného, nebo Vaší, protože nakazit partnerku můžete i Vy, zároveň doporučuji k minimalizaci rizik přenosu nakažlivých nemocí při sexu používat kondom.
Doporučuji Vám nechat se zdarma otestovat v kontaktních centrech, nebo od pracovníků spádového terénního programu na žloutenky B a C, HIV a syfilis. Po 3 měsících od události se při dodržení všech hygienických a HR opatření (HR - harm reduiction - snižování rizik) určitě otestujte znova, protože to je inkubační doba zmíněných nemocí a do té déby, pokud byste se nakazil by testy nemoc nemusely zachytit a neprokázaly by ji.
Stačí takto?
Kdybyste se ještě potřeboval doptak, kdykoli napište.
Užitečné odkazy:
http://www.drogovaporadna.cz/drogy-a-nemoci.html
http://www.drogovaporadna.cz/drogy-a-nemoci/hepatitidy.html
http://www.drogovaporadna.cz/drogy-a-nemoci/aids-hiv.html
http://www.drogovaporadna.cz/drogy-a-nemoci/syfilis.html
Přeji Vám vše dobré, buďte na sebe opatrný,
Amrit Sen.