Boule na rukách
Toncek
Přeji hezký den prosím vás mám takový dotaz objevily se mi boule na rukách v žilách do mě bolí ty ruce neumím jsi jaksi aplikovat druhu beru totiž nitrožilně můžete mi prosím poradit čím a jak to léčit aby se boule spravili děkuji vám za odpověď nashledanou

Odpověděl: Nikol Spůrová
Dobrý den Toncek,
bohužel Vaše zdravotní obtíže nelze objektivně vyhodnotit na dálku. Bylo by rozumné, pokud nechcete jít k lékaři, abyste zašel alespoň do Kontaktního centra pro uživatele drog a ruku pracovníkům ukázal. Většinou v těchto centrech pracuje proškolený personál. Ti Vám ruku ošetří a poradí jak máte postupovat. Dokonce Vám pracovníci i poradí, jak příště aplikovat bezpečněji, abyste do budoucna další výskyt abscesů minimalizoval. Kontaktní centrum můžete navštívit zcela anonymně a bezplatně, takže se není čeho bát. V káčku můžete také začít řešit další potíže, např. i dluhy, bydlení apod.
U Vás můžete zajít sem:
Kontaktní a poradenské centrum Krédo
Temenická 1, Šumperk
Kontaktní osoba: Bc. Hana Pospíšilová
Tel: 583 550 235, 774 716 020
E-mail: k-centrum@pontis.cz
E-mail: pospisilova.hana@pontis.cz
Provozní doba: Po - Pá
8:00 - 13:00 Individuální poradenství
13:00 - 16:00 Kontaktní místnost
8:00 - 16:30 Výměnný program
Konkrétněji k abscesům, což mohou být boule, o kterých píšete. Absces je místní hnisavý zánět, který obvykle způsobují bakterie a patří vždy k chirurgickému vyšetření. Léčba by měla být zahájena od prvních příznaků, aby se předešlo dalším komplikacím. V prvním případě je třeba se zaměřit na odstranění příčiny abscesu (př. neaplikovat opakovaně do stejného místa, používat dezinfekce apod.).
V první fázi někdy postačí studený obklad, což už ve Vašem případě pravděpodobně nepomůže. Na počínající absces, kdy je „boule" malá, se aplikují protizánětlivé masti (př. Ibalgin Duo effect), pokud se obtíže zhoršují či se přidají další příznaky jako plnění defektu hnisem, teplota, zimnice, třesavky, zarudnutí, bolest a další, určitě nic neodkládejte a k lékaři zajděte. Potřebujete léčbu antibiotiky a chirurgické ošetření. Absces v žádném případě nedoporučuji, jakkoliv vymačkávat, můžete tím způsobit zánět v dalších tkáních a léčba bude mnohem komplikovanější.
Držím Vám palce a buďte na sebe opatrný!
S pozdravem,
Nikol Spůrová