co se da delat z blaznem
kafik
jmenuji se jenny a mam kamose kterymu je 27let od malicka dal jen problemi zacal brat drogy a postupne se z nej stal blazen neda se s nim mluvit jde po ulici v klidu a najednou se prudce rozbehne je vyhublej a jen tak se flaka minule do me cpal ze jsem rajce a on je kedlubna akolem behaji karotky neboze medved mu ostrihal hlavu a ze si povida at ho nerusim ikdyz nic nerika nebo jen tak mluvi s popelnici a mysli si ze mu odpovida podle me je to blazen bere obcas peri ale vetsinou toulen a bombicky s rajskym plynem co se od nej muze ocekavat to nikdo nevi ale jak mu muzu pomoci?kdyby ho zavreli nekam do lecebny tak se z toho zblazdni jak mu muzu pomoci nez spacha sebevrazdu nebo neco podobnyho dekuji

Odpověděl: Bára Orlíková
No, to je docela složitá situace. Váš kamarád je evidentně ve stavu, kdy by nějakou odbornou pomoc potřeboval a to čím dřív, tím líp. Jsou i jiné varianty než rovnou pobyt v psychiatrické léčebně, je možné se třeba obrátit na psychiatrickou ambulanci nebo na AT ambulanci (zaměřené na problematiku "Alkoholu" a "Toxikomanie", proto ta zkratka AT), kde by se dalo konzultovat, co se se situací vašeho kamaráda dá dělat. Problém je v tom, že pokud on sám nebude chtít nikam jít, nic moc s tím neuděláte. Nechat ho někam odvézt proti jeho vůli by bylo možné pouze v případě, že by někoho ohrožoval a napadal nebo ohrožoval na životě sám sebe. Jinak se obávám, že bez pomoci odborníka mu vy sama můžete pomoci těžko. Nevím bohužel, odkud jste, abych vám mohla třeba doporučit někoho konkrétního z kolegů, na koho se obrátit. Takže když byste stála o nějaké další informace, napište mi, odkud jste (nebo spíše odkud je váš kamarád).