Pervitin
Dobrý den,
nyní jsem četla dotaz ohledne cítění "smradu" od uživatelky Nini, která užívá pervitin.
Přesně tohle se děje mé sestře, že má pocit že smrdí a všechno okolí ní ji to říkají (není to pravda) a ne jen tohle. Nevím přesně jak dlouho užívá, ale přiznala se, že ho šňupe nebo šňupala. Navíc má slyšiny a občas i nějaké vidiny. Má teď malé miminko a my bychom ji opravdu nějak pomohli aby se mohla řádně starat a žít plnohodnotný život. Kam se prosím obrátit? Jsme z Ostravy.
Děkuji

Odpověděl: Anna Novotná
Dobrý den, Bí,
moc děkujeme za dotaz a za snahu Vaší sestře pomoci. Smyslové halucinace, které popisujete, mohou opravdu souviset s užíváním pervitinu, svou roli může hrát i poporodní stav, který může spustit různé psychické potíže. Bohužel na dálku nejde s jistotou sdělit, jakého původu potíže Vaší sestry opravdu jsou.
Určitě bych Vám doporučovala obrátit se na psychiatra z oblasti adiktologie, který se orientuje, jak v péči o duševní zdraví, tak v oblasti návykových látek. V Ostravě funguje Centrum duševního zdraví, kde by Vám měli umět pomoci anebo Vás na toho pravého specialistu odkázat.
Zde je odkaz na jejich webové stránky: http://cdzostrava.cz/
Držím palce!
Za Drogovou poradnu zdraví
Andula Novotná