Dobrý den, chtěla by jsem se zeptat co je feťácká žloutenka jestli je to žloutenka typu C nebo B. Prosím o Vaši odpověď. Ještě by jsem se chtěla zeptat jak dlouho vydrží v krvi metamfetaminy(tripy, LSD). A jak se feťácká žloutenka přenáší. Děkuji

Odpověděl: Bára Orlíková
K vašemu prvnímu dotazu: "feťácká" žloutenka bude s největší pravděpodobností hepatitida typu C. Přenáší se krevní cestou (při sdílení injekčních stříkaček a nádobíčka při injekčním užívání drog, při používání hygienických potřeb, které mohou přijít do kontaktu s krví - zubní kartáček, potřeby na holení), méně často při pohlavním styku nebo z matky na dítě. Více informací najdete pod rubrikou Drogy a nemoci / hepatitidy na této stránce. K vašemu druhému dotazu: metamfetamin (což je název pro pervitin) se dá detekovat několik dní až tři týdny po poslendím užití (při jednorázovém užití se jedná o dobu spíše do 1 týdne, při dlouhodobém, častém, pravidelném užívání až do tří týdnů po posledním užití). LSD (trip je název pro papírek napuštěný LSD nebo pro stav po užití halucinogenů) je jiná skupina drog než metamfetamin, obvykle se při vyšetření na přítomnost drog nestanovuje, vzhledem k tomu, že množství účinné látky nutné pro intoxikaci je tak malé, že se pak velmi obtížně detekuje. Z jediného výzkumu z USA, kde se zjišťovalo mimo jiné, jak dlouho se dá detekovat LSD, vyplynulo, že je to možné max. do 3 dnů po užití, ale velmi speciálními metodami. V ČR se to, jak už je výše uvedeno, nestanovuje. Proč se vlastně ptáte?