Odbourání THC z krve či z tela
Pidddels
Bry den jsem vásnivy konzument marihuany. Denně cca vykouřím tak 5 jointu. Oki když budu chtít sednout za volant, jak dlouho předtím nesmím pálit marihuanu abych zas nenalízal zbyteček nula nula nic a neplatil 25tis na rok zákaz a celý řidičák si musím udělat znovu. Včetně psychotesty a doktorů a bude to stát moc peněz. Na krev jsem nejel bo jsem byl v práci a měl jsem takový práce že jsem s PČR na krev nejel...prý to bude jen malá pokutka a pak bum 25tis pokuta 12mesicu zákaz bez možnosti si požádání dřív bo nemám jediný bod. Promiňte za dlouhý text a čekám na odpověď pěkný den

Odpověděl: Markéta Kordová
Petře, opět Vás zdravím,
před momentem jsem odpovídala na Vás první dotaz, pro jistotu odpověď kopíruji i níže. Dále bych přidala informaci, že se můžete obrátit na Právní poradnu A.N.O. (bezplatně), která se přímo specializuje na oblast nelegálních drog a tam se poradit. Buď osobně po objednání nebo prostřednictvím webové poradny obdobným způsobem jako jste to udělal zde u nás (odkaz níže).
https://poradna.asociace.org/
https://poradna.asociace.org/webova-poradna/
Kopie:
Doby prokazatelnosti z tělních tekutin u THC se pohybuje v těchto přibližných obdobích:
detekce moč = 1 až 30 dní (lze i déle u každodenních uživatelů, při konzumaci občas do 14 dní)
detekce krev = do 14 dní (při občasném užití cca týden)
detekce sliny = jako u krve
Podotýkám, že jde o orientační údaje, jelikož je to vždy velmi individuální záležitost. Doba záchytu se odvíjí především od intenzity a od frekvence předešlého užívání, velikosti dávek, množství obsažených účinných látek (kvalita konkrétní drogy) a na individualitě metabolismu.
THC se usazuje v tucích, z nich se postupně uvolňuje do organismu a metabolizuje. Metabolity u běžně dostupných a používaných testů ukážou pozitivní výsledek oproti jiným drogám poměrně dlouho. To znamená, že dotyčná testovaná osoba nemusí být přímo pod vlivem drogy, nicméně je to důkaz, že v posledních dnech drogu užil.
Pokud by Vám Policie ČR takto prokázala přítomnost THC (orientačním testem moč/sliny), trvejte na dalším testu přímo z krve. Z krevního testu v laboratoři se dá zjistit, zda Vaše užití mělo vliv na schopnost řízení motorového vozidla. Aktivní THC je v krvi detekovatelné přibližně 24 hodin od posledního užití.
Tudíž bych doporučila, pokud se marihuany nechcete vzdát, abyste své konzumace omezil, tak jak to bude možné s ohledem na Vaši nutnost řídit a hlídal si toto časové rozmezí. Čím déle za volant usednete, tím samozřejmě lépe.
Můžete si na své náklady zakoupit orientační test (v lékárnách je běžně k dostání, nebo lze zakoupit přes internet) a před jízdou se otestovat.
Dále vkládám odkaz s informacemi, jak zní současná právní úprava: http://poradna.asociace.org/pravni-informace/rizeni-pod-vlivem/
Za Drogovou poradnu, Markéta Kordová