sufentanyl
aneta
Dobrý den,
pocházím ze zlínska a jsem dlouholetou uživatelkou opiátů. Poslední roky je to "bída" člověk je rád za Suboxone.. a občas nějaký ten DHC nebo Vendal. Každopádně se v Kostelci u Zlína objevily ampule se SUFENTANYLEM. Prodávané za pakatel. Jsou to sufenty forte, myslím 50 mcg na ml? Jen jsem viděla lidi odpadnout po půlce ampule. Zkušené uživatele, které nepoloží půl gramu morfia. Sama jsem si píchla asi 1/3 do suboxonu a dvě hodiny jsem nevěděla o světě. Vlastně to není ani dotaz, spíš varovaní. Mladí smradi, co si hrají s babiččinými tramaly a neuroly se u prodejce objevují také. Zatím nikdo neumřel, ale bojím se, že se tak stane. Jak se vůbec může takové množství sufentanylu dostat na ulici?? Problém Zlína je, že tu není nikdo, kdo by se věnoval vyloženě závislostem. A jejich léčbou, popř. substitucí. Myslím lékaře. Nejblíž je Olomouc ale tam se mnoho lidí jen tak nedostane. Pořád se tvrdí, že se opiáty ve zlíně neberou, opak je pravdou. Tramadol, codein a k tomu benzodiazepiny jsou víc u mladých v módě než stimulační látky

Odpověděl: Nikol Spůrová
Dobrý den, Aneto,
děkujeme za zprávu a Vaše varování. Sufentanil se používá jako anestetikum při anestezii u velkých operací. Je mnohem silnější než fentanyl, který je také velmi nebezpečný, co se týče předávkování.
Budeme se situací více zabývat a mapovat. Na Vašem místě bych byla velmi opatrná a snažila se Sufentanilu vyhnout. Pokud se pohybujete mezi dalšími uživaleli, je na místě o rizicích informovat.
Také bych zvážila možnost nějaké opiátové a legální substituce, která je bezpečnější. Kombinace různých opiátů, benzodiazepinů a jiných látek je velmi nebezpečná.
Pokud byste potřebovala kontakt na služby, můžete se obrátit zde: https://podaneruce.cz/centra-sluzby/psychiatricka-ambulance-zlin/
Budeme rádi, i když dáte vědět, jak se situace vyvíjí.
Buďte na sebe opatrná!
S pozdravem,
Nikol Spůrová