Pervitin
Standy
Dobrý den,
1.) máte nějakou představu kolik lidí cca užívá pravidelně pervitin ( třeba rok v kuse) jakoukoliv formou a jsou na něm závislí? Existuje nějaká statistika?
2.) Máte představu o tom kolik lidí zkusí alespoň jednou v životě užít pervitin , nebo kolik jich užívá příležitostně a nepravidelně?
Ptám se protože mám pocit že poznávám stále více lidí kteří s touto drogou přišli do styku nebo občas berou. Mimo jiné nám média každý den ukazují jak někoho zastavila policie pod vlivem pervitinu, nebo spáchal čin pod vlivem atd...
3.) Je normální že po užití drogy šňupáním se mi za den nebo 2 udělají v puse bolaky a afty?
4.) Za jak dlouho je schopný se člověk který šňupe pervitin cca 2 roky příležitostně asi 1x za měsíc, někdy 2x týdne, někdy 2x za měsíc plně zregenerovat do svého stavu ( tělesného i fyzického) tak jako by byl čistý a nikdy nebral?

Odpověděl: Markéta Kordová
Standy, dobrý den,
různé statistiky týkající se drog a uživatelů, naleznete na stránkách Národního monitorovacího střediska pro drogy a závislosti na www.drogy-info.cz.
Ano, boláky a afty v ústech se Vám opravdu mohou dělat, nikdy není zřejmé, jaké příměsi drogy obsahují, příměsi mohou leckdy reagovat agresivněji než drogy samotné. S tím souvisí i poslední otázka, tím, že konzumující neví, co vlastně ve výsledku užívá, nikdy není jasné, jaké to bude mít dopady na fyzické i psychické zdraví a jak dlouho potrvá celková regenerace nebo zda bude mít konzumující nevratné potíže. Nelze na to tedy objektivně odpovědět.
Stačí to takto?
Za Drogovou poradnu, Markéta Kordová