Kouření trávy
Nik
Dobrý den, chtěla bych se zeptat, 3 roky jsem kouřila intenzivně trávu, teď asi měsíc nekouřím a mám divné stavy, rychle bušení srdce, bolest hlavy, tlaky v hlavě, oči a mozek jako by mi bubnoval. Jsem pořád nervózni a pálí mě na hrudi, tedka beru antibiotika a tyhle stavy se mi dějí 3x denně, může to být z detoxikace? Dekuji

Odpověděl: Nikol Spůrová
Dobrý den, Nik,
děkujeme za dotaz. Bohužel takto přes internet bez dalších anamnestických údajů o Vás nejsme schopni určit ani vyřešit příčinu Vašich obtíží. Těžko říci, zda to opravdu souvisí s vysazením marihuany, možné to je. Můžete to také souviset s Vaším aktuálním zdravotním stavem. Odvykací stavy po vysazení marihuany většinou nebývají závažné a nijak specifické. Obvykle se mohou objevit poruchy pozornosti, psychomotorický neklid, poruchy spánku nebo jiné. Primárně to v klidu proberte se svým ošetřujícím lékařem. Nemáte se čeho bát.
Doporučuji Vám také vyhledat odbornou psychiatrickou a adiktologickou péči, kde Vaše užívání marihuany a jeho vysazení můžete v klidu probrat. Nejprve je potřeba zjistit příčinu Vašich obtíží a poté se nastaví vhodná léčba. Někdy může postačit pouze psychoterapeutická podpora, jindy je třeba přidat léčbu farmakologickou. Léčba psychofarmaky může být pouze na přechodné období, než odezní „nejhorší" stavy a Vaše psychika i tělo se dají do normálu. Většina psychiatrů již předepisuje léky bez závislostního potenciálu.
Určitě je dobré nebýt na to sama!
Stačí Vám tato odpověď nebo se chcete ještě na něco zeptat? Klidně napište, odkud jste, a vyhledáme Vám konkrétní zařízení ve Vašem okolí, na které se můžete obrátit.
Držím Vám palce, ať je brzy dobře.
S pozdravem,
Nikol Spůrová