Kratom - nežádoucí účinky
SP
Dobrý den, necelé 2 měsíce jsem užíval Kratom cca 3g na 2x denně, před týdnem jsem se rozhodl látku vysadit a samozřejmě se dostavili nežádoucí účinky. Typické nežádoucí účinky, bolest hlavy, svalu, náladovost, problémy s trávením, snížené libido, problémy s erekcí, . Můžete mi poradit, jak urychlit ukončení nežádoucích účinků? Děkuju moc

Odpověděl: Nikol Spůrová
Dobrý den, SP,
děkujeme za Váš dotaz. Je skvělé, že jste se rozhodl k vysazení kratomu. Vysazování jakýchkoliv látek je individuální a nelze jej bez odborného vyšetření stanovit ani dát univerzální radu, jak zmírnit Vaše odvykací potíže.
Bylo by vhodné, abyste kontaktoval některého z psychiatrů s odborností na návykové nemoci nebo některou z adiktologických ambulancí, kde můžete vše v klidu probrat. V ambulanci Vám můžou pomoci se zorientovat v tom, co Vám kratom přinášel. Je možné, že i po vysazení se některé obtíže, na které Vám kratom přinášel úlevu znovu vrátí. Společně s kolegy můžete hledat vhodné strategie ke zvládání chutí a jiné zdravější sebepéči. Vysazení kratomu nemusí být samo o sobě výhra, je důležité se zaměřit na příčinu, pro kterou Vám přinášel úlevu.
Obrátit se můžete např. zde:
Ambulantní centrum, SEMIRAMIS
Adresa: Ptácká 162, 293 01 Mladá Boleslav
Telefon: +420 730 516 447, +420 602 803 279
E-mail: ambulance.boleslav@laxus.cz
http://www.os-semiramis.cz/os-site/centra/k-centrum-mlada-boleslav/
Provozní doba:
• Po a Út 9-17
•  Pá 9-14
Uživatelé kratomu často popisují odvykací stav podobný u opiátů, který sám o sobě nebývá ohrožující na životě, jen je nepříjemný. Ideální je vysazovat spíše pozvolna a menších dávkách. Pokud byste se přeci jen rozhodl zůstat bez odborné pomoci. Je určitě fajn, naplánovat si volno bez pracovních povinností a mít kolem sebe klid. Určitě je na místě přidat magnesium, zmírní napětí, křečové stavy, stres. Pečujte o spánkovou hygienu a pravidelný režim, volnočasové aktivity mějte spíše klidnější (procházky na čerstvém vzduchu apod.), popíjejte meduňkový čaj a mějte na blízku nějakou osobu, které se můžete svěřit.
Je fajn, nebýt na to sám!
Stačí Vám to takto? Klidně ještě napište.
Přeji Vám úspěch při vysazení a další cestě.
S pozdravem,
Nikol Spůrová