Uz se toho chci zbavit
Ahoj,tři roky beru pervitin, před půl rokem jsem přestala na 3 měsíce, jenže pak asi jsem dost nesnažila a spadla jsem do toho znovu,poslední rok beru pervitin střídavě někdy do nosu, někdy si to píchám a kouřím trávu skoro každý den a pořád se v tom motám, dělám poslední rok na škole.Jestli budu takhle dál pokračovat, tak je to (promiňte) v hajzlu a bude mi to fuk. Začíná mít zase depky a strach a dělám jednu botu za druhou. Když si teď "občas" dávám mám líbí se mi, že pak mám postavu akorát nechci bejt vychrtlina, ale ráda mlsám, a pak je to na mě vidět a .., Když si týden nedám, dost se pak přejídám, protože vím, že si pak něco můžu sehnat a zase ty kila shodím...co si asi teď říkáte, že jsem pěkný tele. Začíná mi z toho všeho"šplouchat na maják", vím co má dělat, ale tím že si dám se na to zase vykašlu, je mi na nic, Myslíte si, že to zvládnu sama, nebo mám zkusit K-centrum u nás, pro drogové závislé, začínám si nevěřit v tom, že dokážu sama přestat. Děkuji za odpověď Jana.

Odpověděl: Bára Orlíková
Možná, že si ve svém dotazu sama odpovídáte. Na to, aby člověk přestal sám, je potřeba hodně sil a málokdy to dobře dopadne nebo to nedopadne dobře napoprvé, protože je to prostě složité. S podporou se to zvládá lépe, nejste na to tolik sama, máte o tom s kým mluvit a hlavně snaha přestat má s odbornou pomocí výrazně vyšší šanci na úspěch. Tušíte, že už vám to dělá docela problém a byla by škoda, kdyby se vám nepodařilo dokončit školu a dostala jste se do dalších potíží. Myslím, podle toho, co popisujete, že by bylo asi na místě se obrátit na někoho z odborníka, kupříkladu na to kontaktní centrum, které u vás je. Je to těžké a každý, kdo se pokouší přestat brát, se potýká se spoustou problémů. To, že si řeknete o pomoc neznamená, že to nejste schopná zvládnout, ale že dokážete rozumně posoudit svoji situaci a zvolíte způsob, který je pro vás nejvhodnější a chcete se svými potížemi něco dělat. Držím vám moc palce, kdybyste potřebovala cokoli dalšího, pište.